
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Format: | pdf, epub, mobi |
Ilość stron: | 312 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323546412 |
Data: | 2025-04-15 |
Opis e-booka:
Żyjemy w czasie pandemii nudy. Nie sposób jej lekceważyć. Autor podejmuje ambitną próbę względnie kompletnego ujęcia tematyki nudy i podatności na nudę oraz nudzenia się. Pisze o nudzie w perspektywie psychologii i filozofii, ale także pedagogiki, socjologii, teologii i psychiatrii. Przedstawia definicje, teorie i typologie nudy, omawia sposoby pomiaru stanu nudy (nudzenia się) i nudy jako cechy (podatności na nudę) oraz opisuje częstość jej występowania. Rozważa negatywne konsekwencje przewlekłej (chronicznej) nudy, ale też pozytywne skutki nudy przelotnej (sytuacyjnej). Prezentuje także wyniki własnych badań nad nudą w ujęciu psychologicznym i socjodemograficznym oraz swoje refleksje teoretyczne dotyczące wewnętrznej struktury pojęcia nudy.A broad approach to the subject of boredom, susceptibility to boredom and the state of being bored from a psychological, philosophical, pedagogic, sociological, theological and psychiatric perspective. The author shows terms, theories and the typologies of boredom, discusses the methods of measuring the state of being bored, examines boredom as a quality and describes its frequency. He reflects on the negative consequences of chronic boredom as well as the beneficial ones of situational boredom. He presents the results of his own research on boredom in Poland in the psychological and sociodemographic aspect and ponders on the theories about the internal structure of the notion of boredom.
E-book „Nuda. Ujęcie psychologiczne i humanistyczne” - Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Cena 16.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
9
Część I. Pojęcia, struktury, znaczenia: nuda bardziej
humanistycznie 11
Rozdział 1. O nudzie ogólnie 13
Rozdział 2. O nudzie filozoficznie 31
Rozdział 3. Próby definiowania nudy 64
Rozdział 4. Teorie i typy nudy 84
Rozdział 5. Fenomen ziewania 113
Część II. Metody, pomiary, korelacje: nuda bardziej
psychologicznie 119
Rozdział 1. Pomiar nudy 121
Rozdział 2. Rozpowszechnienie nudy 166
Rozdział 3. Ciemna strona nudy 177
Rozdział 4. Jasna strona nudy 198
Rozdział 5. Polska nuda 214
Podsumowanie 233
Zakończenie. Ograniczenie 245
Bibliografia 247
Dodatek. Szczegółowe informacje o znanych kwestionariuszach mierzących nudę 281
Załącznik 295
Indeks nazwisk 298