
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Format: | |
Ilość stron: | 206 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323136064 |
Data: | 2025-02-26 |
Cena wydawcy: 28.00 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Archiwa, mimo że silnie osadzone w tradycji, muszą wybiegać w przyszłość, przewidywać, planować i bez wątpienia czerpać z nowoczesności po to, by ciągle się rozwijać. Każda dekada stawia przed nimi nowe wyzwania. Współcześnie muszą się zmierzyć z postępem i bardzo dynamicznym rozwojem nowych technologii, ale także z przybierającą na sile zasadą publiczności archiwów i powszechnym do nich dostępem.„Książka dr Marleny Jabłońskiej jest szerokim spojrzeniem na działalność archiwów. Komunikacja społeczna i public relations ukazane zostały w całokształcie działań składających się na obraz danej instytucji. Autorka spogląda na archiwa w wieloaspektowym wymiarze, opowiada o demokratyzacji archiwów, przemianach w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, o konieczności marketingowego spojrzenia i wykorzystaniu nowych narzędzi w procesie zarządzania archiwami”.
Z recenzji dr hab. Hanny Krajewskiej
E-book „Nowe wyzwania archiwów. Komunikacja społeczna i public relations” - Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Spis treści:
Wstęp / 7
Rozdział 1. ARCHIWA I ICH ZADANIA / 25
1.1. Archiwum – w poszukiwaniu znaczenia / 25
1.2. Funkcje i zadania archiwów – między klasyką a współczesnością / 41
1.3. Strategia i koncepcja – wizja przyszłości / 58
Rozdział 2. MARKETING W ARCHIWACH /71
2.1. Marketing usług – usługi w archiwach / 71
2.2. Kompozycja marketingowa – archiwa, biblioteki, urzędy publiczne / 85
2.3. Marketing relacji – od zasobu do użytkownika / 106
Rozdział 3. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W ARCHIWACH / 120
3.1. Komunikacja społeczna w archiwach – wymiar wewnętrzny i zewnętrzny / 120
3.2. Otoczenie archiwów – z kim komunikują się archiwa / 130
3.3. Narzędzia komunikacji w archiwach – jak komunikują się archiwa / 142
Rozdział 4 . PUBLIC RELATIONS W ARCHIWACH / 153
4.1. Definicje public relations – uchwycić nieuchwytne / 153
4.2. Funkcje public relations – wachlarz możliwości / 159
4.3. Znaczenie public relations – korzyści dla archiwów i ich otoczenia / 179
Bibliografia / 187
Spis rysunków / 203
Spis tabel / 205
Rozdział 1. ARCHIWA I ICH ZADANIA / 25
1.1. Archiwum – w poszukiwaniu znaczenia / 25
1.2. Funkcje i zadania archiwów – między klasyką a współczesnością / 41
1.3. Strategia i koncepcja – wizja przyszłości / 58
Rozdział 2. MARKETING W ARCHIWACH /71
2.1. Marketing usług – usługi w archiwach / 71
2.2. Kompozycja marketingowa – archiwa, biblioteki, urzędy publiczne / 85
2.3. Marketing relacji – od zasobu do użytkownika / 106
Rozdział 3. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W ARCHIWACH / 120
3.1. Komunikacja społeczna w archiwach – wymiar wewnętrzny i zewnętrzny / 120
3.2. Otoczenie archiwów – z kim komunikują się archiwa / 130
3.3. Narzędzia komunikacji w archiwach – jak komunikują się archiwa / 142
Rozdział 4 . PUBLIC RELATIONS W ARCHIWACH / 153
4.1. Definicje public relations – uchwycić nieuchwytne / 153
4.2. Funkcje public relations – wachlarz możliwości / 159
4.3. Znaczenie public relations – korzyści dla archiwów i ich otoczenia / 179
Bibliografia / 187
Spis rysunków / 203
Spis tabel / 205