pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Nowe formy innowacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 171 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380302518
Data: 2025-02-04
27.30 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W warunkach hiperkonkurencji podmioty gospodarcze muszą nastawić się na kreowanie nowej i korzystnej dla siebie rzeczywistości, przy czym jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań, dzięki któremu cele te mogą zostać zrealizowane, jest wdrażanie innowacji. Zakres i rodzaj innowacji wprowadzanych przez przedsiębiorstwa ulega zasadniczej modyfikacji wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym oraz zmianą modeli biznesowych. Niniejsza książka stanowi próbę przedstawienia nowych form innowacji oraz możliwości ich wykorzystania w gospodarce światowej i polskiej. Zarówno podjęte rozważania teoretyczne, jak i opisane badania o charakterze empirycznym koncentrują się na takich rodzajach innowacji, jak innowacje otwarte, ekoinnowacje, innowacje społeczne, a także innowacje oszczędne oraz wybrane innowacje czwartej rewolucji przemysłowej.

E-book „Nowe formy innowacji” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 27.30 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie






Kamil M. Kraj

Rozdział 1. Model otwartych innowacji jako wiodący paradygmat zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie

Wstęp

1.1. Znaczenie innowacyjności z perspektywy rozwoju przedsiębiorstw a główne determinanty procesów innowacji

1.2. Model otwartych innowacji - geneza, założenia oraz nurty badań

1.3. Zastosowanie modelu otwartych innowacji w praktyce - wybrane aspekty

Podsumowanie

Bibliografia






Jan Klimek, Beata Żelazko

Rozdział 2. Konkurencyjność i innowacyjność firm rodzinnych

Wstęp

2.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa rodzinnego

2.1.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstwa

2.1.2. Sposoby kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa rodzinnego

2.2. Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwach rodzinnych

2.2.1. Specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego

2.2.2. Innowacyjność przedsiębiorstw rodzinnych w świetle wyników badań

2.3. Rola innowacji w kształtowaniu konkurencyjności firm rodzinnych na polskim rynku - analiza przypadków

Podsumowanie

Bibliografia






Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek, Jacek Wysocki

Rozdział 3. Ekoinnowacje i działalność proekologiczna przedsiębiorstw w Polsce

Wstęp

3.1. Pojęcie ekoinnowacji (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)

3.2. Klasyfikacja innowacji ekologicznych (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)

3.3. Działalność proekologiczna dużych przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - wyniki badań ankietowych (Jacek Wysocki)

3.3.1. Wprowadzenie

3.3.2. Metoda badań, przyjęte założenia i charakterystyka próby badawczej

3.3.3. Inicjatywy proekologiczne podejmowane w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce - wyniki badań empirycznych

Podsumowanie (Jacek Wysocki)

Bibliografia






Jan M. Janiszewski

Rozdział 4. Frugal Innovation - innowacje inspirowane ideą Jugaad

Wstęp

4.1. Istota innowacji oszczędnych

4.2. Jugaad - idea przedsiębiorczości sprzyjająca tworzeniu innowacji oszczędnych

4.3. Innowacje oszczędne a potrzeby rynków wschodzących

4.4. Innowacje oszczędne - przykłady

Podsumowanie

Bibliografia






Artur Marczak

Rozdział 5. Cloud computing - korzyści i bariery wynikające z zastosowania w przedsiębiorstwach

Wstęp

5.1. Chmura obliczeniowa - pojęcie i podstawowe rodzaje

5.2. Możliwości wykorzystania chmury obliczeniowej

5.3. Znaczenie chmury obliczeniowej

5.4. Bariery i zagrożenia związane z wykorzystaniem chmury obliczeniowej

Podsumowanie

Bibliografia






Mirosław Jurdeczka

Rozdział 6. Innowacje społeczne w kontekście przedsiębiorczości społecznej - analiza studiów przypadku

Wstęp

6.1. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna

6.2. Przedsiębiorczość społeczna - rozważania definicyjne

6.3. Innowacje społeczne - koncepcja oraz jej implementacja rynkowa

6.4. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna - studia przypadku

6.4.1. Nigeria - innowacje społeczne jako rozwiązanie w przypadku nierówności społecznych

6.4.2. Szwecja - innowacje społeczne jako narzędzie rozwoju społeczeństwa i gospodarki

6.4.3. Polska - innowacje społeczne szansą dla długotrwałego rozwoju społeczno-gospodarczego

Podsumowanie

Bibliografia






Zakończenie