Nowe formy innowacji
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 171 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380302518 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
W warunkach hiperkonkurencji podmioty gospodarcze muszą nastawić się na kreowanie nowej i korzystnej dla siebie rzeczywistości, przy czym jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań, dzięki któremu cele te mogą zostać zrealizowane, jest wdrażanie innowacji. Zakres i rodzaj innowacji wprowadzanych przez przedsiębiorstwa ulega zasadniczej modyfikacji wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym oraz zmianą modeli biznesowych. Niniejsza książka stanowi próbę przedstawienia nowych form innowacji oraz możliwości ich wykorzystania w gospodarce światowej i polskiej. Zarówno podjęte rozważania teoretyczne, jak i opisane badania o charakterze empirycznym koncentrują się na takich rodzajach innowacji, jak innowacje otwarte, ekoinnowacje, innowacje społeczne, a także innowacje oszczędne oraz wybrane innowacje czwartej rewolucji przemysłowej.
E-book „Nowe formy innowacji” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 27.30 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Kamil M. Kraj
Rozdział 1. Model otwartych innowacji jako wiodący paradygmat zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie
Wstęp
1.1. Znaczenie innowacyjności z perspektywy rozwoju przedsiębiorstw a główne determinanty procesów innowacji
1.2. Model otwartych innowacji - geneza, założenia oraz nurty badań
1.3. Zastosowanie modelu otwartych innowacji w praktyce - wybrane aspekty
Podsumowanie
Bibliografia
Jan Klimek, Beata Żelazko
Rozdział 2. Konkurencyjność i innowacyjność firm rodzinnych
Wstęp
2.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa rodzinnego
2.1.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstwa
2.1.2. Sposoby kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa rodzinnego
2.2. Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwach rodzinnych
2.2.1. Specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego
2.2.2. Innowacyjność przedsiębiorstw rodzinnych w świetle wyników badań
2.3. Rola innowacji w kształtowaniu konkurencyjności firm rodzinnych na polskim rynku - analiza przypadków
Podsumowanie
Bibliografia
Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek, Jacek Wysocki
Rozdział 3. Ekoinnowacje i działalność proekologiczna przedsiębiorstw w Polsce
Wstęp
3.1. Pojęcie ekoinnowacji (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)
3.2. Klasyfikacja innowacji ekologicznych (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)
3.3. Działalność proekologiczna dużych przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - wyniki badań ankietowych (Jacek Wysocki)
3.3.1. Wprowadzenie
3.3.2. Metoda badań, przyjęte założenia i charakterystyka próby badawczej
3.3.3. Inicjatywy proekologiczne podejmowane w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce - wyniki badań empirycznych
Podsumowanie (Jacek Wysocki)
Bibliografia
Jan M. Janiszewski
Rozdział 4. Frugal Innovation - innowacje inspirowane ideą Jugaad
Wstęp
4.1. Istota innowacji oszczędnych
4.2. Jugaad - idea przedsiębiorczości sprzyjająca tworzeniu innowacji oszczędnych
4.3. Innowacje oszczędne a potrzeby rynków wschodzących
4.4. Innowacje oszczędne - przykłady
Podsumowanie
Bibliografia
Artur Marczak
Rozdział 5. Cloud computing - korzyści i bariery wynikające z zastosowania w przedsiębiorstwach
Wstęp
5.1. Chmura obliczeniowa - pojęcie i podstawowe rodzaje
5.2. Możliwości wykorzystania chmury obliczeniowej
5.3. Znaczenie chmury obliczeniowej
5.4. Bariery i zagrożenia związane z wykorzystaniem chmury obliczeniowej
Podsumowanie
Bibliografia
Mirosław Jurdeczka
Rozdział 6. Innowacje społeczne w kontekście przedsiębiorczości społecznej - analiza studiów przypadku
Wstęp
6.1. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna
6.2. Przedsiębiorczość społeczna - rozważania definicyjne
6.3. Innowacje społeczne - koncepcja oraz jej implementacja rynkowa
6.4. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna - studia przypadku
6.4.1. Nigeria - innowacje społeczne jako rozwiązanie w przypadku nierówności społecznych
6.4.2. Szwecja - innowacje społeczne jako narzędzie rozwoju społeczeństwa i gospodarki
6.4.3. Polska - innowacje społeczne szansą dla długotrwałego rozwoju społeczno-gospodarczego
Podsumowanie
Bibliografia
Zakończenie