pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

NIEPERFEKCJONIŚCI. Strategiczne podejście na niepewne czasyNIEPERFEKCJONIŚCI. Strategiczne podejście na niepewne czasy

Dane szczegółowe:
Wydawca: MT Biznes
Format: epub, mobi
Ilość stron: 256 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788382315905
Data: 2025-02-07
Cena wydawcy: 59.90 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Jak rozwiązywać strategiczne problemy, zarządzać niepewnością i przygotować organizację na zmianę
Problemy stają się coraz bardziej złożone, wieloaspektowe i trudne, a otoczenie – coraz bardziej nieprzewidywalne, czego dowiodła pandemia koronawirusa i zakłócenia w dostawach towarów w wyniku konfliktów w różnych częściach świata. Aby sprostać tym przeciwnościom, organizacje powinny być zwinne i nieperfekcyjne, tolerować niejednoznaczność, brać pod uwagę przeciwieństwa, nieustannie eksperymentować i podejmować ryzyko. Nieperfekcjonizm to strategia w działaniu.

Rob Mc Lean i Charles Conn omawiają sześć stosowanych przez światowych liderów wzajemnie wzmacniających się sposobów myślenia o rozwiązywaniu problemów. Są to:
nieograniczona ciekawość wobec każdego elementu problemu
postrzeganie świata okiem ważki, czyli z różnych perspektyw
dążenie do zachowania zdarzeniowego i ciągłe eksperymentowanie
wykorzystanie inteligencji zbiorowej i uznanie, że nie powinno się przeceniać swoich umiejętności
stosowanie metody „pokaż i powiedz” ze świadomością, że storytelling wywołuje działanie
uwolnienie się od perfekcjonizmu i duża tolerancja wobec wieloznaczności.


Umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów można się nauczyć!
Poznaj możliwości, jakie stwarza liderom akceptacja nieperfekcyjności, wieloznaczności i eksperymentowania. Naucz się, jak rozwiązywać nawet najtrudniejsze i enigmatyczne problemy dzięki podejmowaniu ryzyka i zaakceptowaniu wszechobecnej niepewności. To lektura obowiązkowa dla menedżerów, członków zarządów, przedsiębiorców, założycieli firm oraz liderów organizacji non profit i sektora publicznego, którzy poszukują praktycznych strategii, by sprawniej poruszać się w coraz bardziej wymagającym świecie.

Wciągający zbiór często nowatorskich i znakomitych rad dla liderów biznesu, bazujący na wieloletnim doświadczeniu autorów i zawierający wiele zapadających w pamięć przykładów decyzji oraz ich konsekwencji. Nieperfekcjonizm jest wpływową koncepcją.

— prof. Daniel Kahneman,laureat Nagrody Nobla
Książka Mc Leana i Conna jest jak powiew świeżego powietrza wśród książek o strategiach biznesowych. Autorzy trafnie uznają umiejętność rozwiązywania problemów za najważniejsze narzędzie w rękach stratega i omawiają sześć różnych sposobów myślenia o trudnych sytuacjach w warunkach niepewności. Jeśli twoja firma zmaga się ze „strategiami” przygotowania budżetu na trzy lata, zapoznaj się z tą książką jak najszybciej. Dzięki niej poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z niepewnością i złożonością.

— prof. Richard Rumelt,autor książek Dobra strategia, zła strategia oraz Sedno strategii
W szybko zmieniającym się świecie zwinne sposoby strategicznego myślenia są ważniejsze niż tradycyjne planowanie, które szybko staje się przestarzałe. W moim odczuciu autorom udało się uchwycić istotę ryzyka i podejmowania decyzji.

— Eric Schmidt,były CEO, Google
Robert Mc Lean –kawaler Orderu Australii, emerytowany dyrektor Mc Kinsey & Company, członek zarządu fundacji The Nature Conservancy w Australii i Azji, dyrektor the Paul Ramsay Foundation, największej australijskiej organizacji dobroczynnej. Były dziekan Australian Graduate School of Management i stypendysta programu Fulbrighta w Graduate School of Business na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku.

Charles Conn – inwestor, działacz na rzecz ochrony środowiska, przedsiębiorca. Współzałożyciel firmy Monograph Capital, inwestującej w przedsięwzięcia z zakresu nauk przyrodniczych. Były dyrektor generalny the Rhodes Trust na Uniwersytecie Oksfordzkim. Zasiada lub zasiadał w zarządach wielu firm i organizacji non-profit, takich jak Patagonia, the Mandela Rhodes Foundation w Afryce Południowej oraz The Nature Conservancy European Council. Były założyciel i dyrektor generalny Ticketmaster-Citysearch, były partner w Mc Kinsey & Company. Absolwent Uniwersytetu Harvarda, Uniwersytetu Oksfordzkiego i Uniwersytetu Bostońskiego.

E-book „NIEPERFEKCJONIŚCI. Strategiczne podejście na niepewne czasyNIEPERFEKCJONIŚCI. Strategiczne podejście na niepewne czasy” - Wydawca: MT Biznes.