Nauczyciel wczesnej edukacji. Na drodze do profesjonalnego mistrzostwa
Wiesława Leżańska

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Łódzkiego |
Format: | |
Ilość stron: | 318 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375255270 |
Data: | 2025-04-04 |
Opis e-booka:
Lektura książki zaprasza Czytelników, a niejednokrotnie zmusza, do krytycznego i twórczego myślenia. Jest okazją do głębszej refleksji o charakterze pedeutologicznym nad istotą, specyfiką i przemianami profesji nauczycielskiej szczebla przedszkolnego i klas początkowych. Daje możliwość pełniejszego samodzielnego namysłu, skłaniając jednocześnie do formułowania własnych sądów, a także stawiania kolejnych pytań.Bogactwo idei, propozycji oraz refleksji zawartych w książce może stanowić niewyczerpane źródło problemów do dyskusji na nauczycielskim forum, a także cennych inspiracji przydatnych Czytelnikom na wielu różnych polach działania. Książka adresowana jest nie tylko do nauczycieli akademickich, odpowiedzialnych za proces preparacji zawodowej specjalistów wczesnej edukacji, nauczycieli przedszkola i klas początkowych oraz studentów, ale także do pracowników administracji oświatowej, kreujących na własnym terenie politykę oświatową.
Z recenzji profesor Gabrieli Kapicy
E-book „Nauczyciel wczesnej edukacji. Na drodze do profesjonalnego mistrzostwa” - Wydawca: Uniwersytetu Łódzkiego. Cena 21.60 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wiesława Leżańska, Historyczny aspekt kształtowania wzoru osobowego nauczyciela wczesnej edukacji 9
– Historical Aspect of Early Childhood Education Teacher Personal Pattern Development 27
Danuta Waloszek, Być nauczycielem dziecka – wymiary odpowiedzialności 29
– Being a child’s teacher – dimensions of responsibility 48
Dorota Radzikowska, Nauczyciel wczesnej edukacji w polskich reformach oświatowych w latach 1945–1989 49
– Early education teacher in Polish educational reforms between 1945 and 1989 70
Ewa Wiśniewska, Kształcenie i dokształcanie nauczycieli wczesnej edukacji w Polsce w świetle reformy oświaty po 1989 roku – wybrane aspekty 71
– Training and additional training of early education teachers in Poland viewed from the perspective of the education system reform after 1989 – selected aspects 84
Marzena Majchrzak, Nauczyciel wczesnej edukacji wobec wyzwań reformy programowej z 2009 roku 85
– An Early Childhood Education Teacher in View of Challenges of Reform Programme in 2009 97
Joanna Michalak, Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości: performatywność a profesjonalizm nauczycielski 99
– Teacher in a changing reality: performativity and teacher’s professionalism 117
Jolanta Bonar, Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji 119
– Creative teacher of the early education 136
Hanna Krauze-Sikorska, Kreatywny nauczyciel – kreatywne dziecko, czyli o możliwościach pokonywania barier edukacyjnych przez dzieci z utrudnieniami w rozwoju 137
– Creative teacher – creative child, about the possibility of overcoming educational barriers by children with difficulties in development 152
Beata Cieśleńska, Nauczyciel przedszkola w procesie zmian edukacyjnych 153
– Kindergarten teacher in the process of educational changes 159
Monika Jurewicz, Nauczyciel wczesnej edukacji w obliczu zmian społeczno-oświatowych. Komunikat z badań 161
– The position of a early education teacher in the face of a social educational changes 178
Tatiana Kłosińska, Nauczyciel wczesnej edukacji w procesie zmian oświatowych 179
– Early education teacher in a changing school reality 195
Lidia Pawelec, Osobowość nauczyciela w praktyce pedagogicznej 197
– Teacher’s personality in the pedagogical practice 212
Elżbieta Płóciennik, Kompetencja diagnostyczna nauczyciela w świetle podstawy programowej wychowania przedszkolnego 213
– The teacher’s diagnostic competence in the light of the pre-school curriculum base 227
Iwona Konopnicka, Portret nauczyciela w ramy marzeń dzieci w młodszym wieku szkolnym ujęty 229
– The view of the teacher in the children’s dreams 238
Anetta Soroka-Fedorczuk, Nauczycielki przedszkola we wspomnieniach osób dorosłych 239
– Teachers in the memories of pre-adult 252
Ewa Mroczka, Tożsamość nauczycieli wczesnej edukacji 253
– Identity of early eduaction teachers 261
Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – jego współczesny wizerunek osobowościowy 263
– Early childhood education teacher – his/her contemporary image of personality 271
Tatiana Grabowska, Sukcesy i porażki nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – z perspektywy praktykującego nauczyciela 273
– Successes and failures of early childhood education teacher – from the perspective of a practicing teacher 289
Beata Gotwald, Wykorzystanie technologii informacyjnej w kształtowaniu wizerunku nauczyciela – wychowawcy klas I–III 291
– Usage of information technology in creating the image of a teacher–tutor of early education 297
Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Zmiany w kształceniu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w refleksji nauczyciela klas początkowych 299
– Changes in early teacher training education in the primary grades teacher reflection 308
Tomasz Jałmużna, Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli klas początkowych na łamach czasopisma „Życie Szkoły” 309
– Educating, training and developing of first grades teachers in Życie Szkoły (school life) magazine 317