pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Myślenie krytyczne jako cel kształcenia. Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Format: mobi, pdf, epub
Ilość stron: 242 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323525639
Data: 2025-04-07
16.70 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia.

Autorka stara się odpowiedzieć na pytania:
- Czym jest myślenie krytyczne?
- Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych?
- W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać?
dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.

E-book „Myślenie krytyczne jako cel kształcenia. Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady” - Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Cena 16.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
Rozdział I. Kształcenie myślenia krytycznego – perspektywa historyczna 18
Rozdział II. Myślenie krytyczne celem kształcenia 59
Rozdział III. Pojęcie myślenia krytycznego 80
Rozdział IV. Wybrane koncepcje myślenia krytycznego 119
Koncepcja myślenia krytycznego według Roberta Ennisa 120
Koncepcja myślenia krytycznego według Richarda Paula 129
Koncepcja myślenia krytycznego według Harveya Siegela 138
Koncepcja myślenia krytycznego według Deanny Kuhn 147
Rozdział V. Rzeczywistość kształcenia myślenia krytycznego 160
Rozdział VI. Programy nauczania myślenia krytycznego 182
Program/Metoda Baker 186
Program Surry College 192
Metoda Richarda Paula 197
Program/Metoda „Filozofia dla dzieci” 205
Program Davida Hitchcocka 210
Program THISTLE 214
Zakończenie 224
Bibliografia 228
Indeks osób 237