E-book:
Muzyka religijna – między epokami i kulturami. Tom 2

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 302 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380125667 |
Data: | 2025-02-24 |
36.75
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Książka podejmuje zagadnienia muzyki religijnej, traktowanej z perspektyw: muzykologicznej, historycznej i folklorystycznej. Przynosi informacje o twórcach muzyki religijnej, o działalności zespołów ją wykonujących, analizuje wybrane przykłady religijnego repertuaru muzycznego. Dostarcza wiedzy na temat dawnej oraz współczesnej muzyki religijnej.Publikacja jest adresowana do muzykologów, amatorów muzyki, teologów, religioznawców, a także wszystkich zainteresowanych twórczością religijną.
E-book „Muzyka religijna – między epokami i kulturami. Tom 2” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 36.75 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Spis treści
Wprowadzenie (Krystyna Turek, Bogumiła Mika) / 7
Maciej Jochymczyk
Missa Requiem Damiana Stachowicza w aspekcie związków słowno-muzycznych / 11
Aleksandra Patalas
Działalność i repertuar kapeli muzycznej w Rakowie Opatowskim w świetle źródeł archiwalnych / 28
Marcin Konik
Sylwetka kompozytorska Justa Caspara na tle muzyki u pijarów / 45
Ks. Antoni Reginek
Pieśni nabożne Franciszka Karpińskiego — Pieśń poranna i Pieśń wieczorna — świadectwo ponadczasowej żywotności / 55
Magdalena Chrenkoff
Litanie ostrobramskie Stanisława Moniuszki — utwory zapomniane? / 71
Ewa Wójtowicz
Dionizos, Agni, Swaróg — wielokulturowy krąg inspiracji w twórczości Ludomira Michała Rogowskiego / 88
Violetta Kostka
Cztery motety kopernikowskie na chór mieszany a cappella Tadeusza Kasserna / 103
Bogumiła Mika
Pieśń Boże, coś Polskę w funkcji cytatu w polskiej muzyce artystycznej XX wieku / 114
Kinga Kiwała
Między dziękczynieniem a błaganiem. Te Deum Romana Palestra, Te Deum Krzysztofa Pendereckiego / 136
Ewa Czachorowska-Zygor
Psalmy Adama Walacińskiego w filmie Jerzego Kawalerowicza Matka Joanna od Aniołów. Pytanie o tożsamość gatunku / 157
Regina Chłopicka
Krzysztof Penderecki w kręgu tradycji obrzędowości religijnej Wschodu i Zachodu / 170
Renata Borowiecka
Stabat Mater Luigiego Boccheriniego — muzyczna interpretacja tekstu średniowiecznej sekwencji / 178
Małgorzata Pawłowska
Bohater operowy między sacrum a profanum. Wątki religijne o charakterze epifanicznym w operach: Robert Diabeł Giacoma Meyerbeera, Faust Charlesa Gounoda, Doktor Faust Ferruccia Busoniego / 199
Renata Skupin
Teozoficzne inspiracje w muzyce europejskiej XX wieku / 217
Magdalena Stochniol
Symbolika w twórczości Sofii Gubajduliny na przykładzie Siedmiu słów na wiolonczelę, bajan i orkiestrę (1981) / 228
Agnieszka Draus
Karlheinz Stockhausen a sfera sacrum / 237
Kazimierz Płoskoń
Inspiracje tradycją liturgiczną Wschodu i Zachodu w twórczości Arvo Pärta / 246
Jacek Jackowski
Nabożeństwa majowe przy kapliczkach i krzyżach przydrożnych / 260
Stanisław Ziemiański SJ
Jana Długosza Teoria muzyki w liczbach / 278
ks. Wiesław Hudek
I Kongres Muzyki Liturgicznej w archidiecezji katowickiej / 290
Wprowadzenie (Krystyna Turek, Bogumiła Mika) / 7
Maciej Jochymczyk
Missa Requiem Damiana Stachowicza w aspekcie związków słowno-muzycznych / 11
Aleksandra Patalas
Działalność i repertuar kapeli muzycznej w Rakowie Opatowskim w świetle źródeł archiwalnych / 28
Marcin Konik
Sylwetka kompozytorska Justa Caspara na tle muzyki u pijarów / 45
Ks. Antoni Reginek
Pieśni nabożne Franciszka Karpińskiego — Pieśń poranna i Pieśń wieczorna — świadectwo ponadczasowej żywotności / 55
Magdalena Chrenkoff
Litanie ostrobramskie Stanisława Moniuszki — utwory zapomniane? / 71
Ewa Wójtowicz
Dionizos, Agni, Swaróg — wielokulturowy krąg inspiracji w twórczości Ludomira Michała Rogowskiego / 88
Violetta Kostka
Cztery motety kopernikowskie na chór mieszany a cappella Tadeusza Kasserna / 103
Bogumiła Mika
Pieśń Boże, coś Polskę w funkcji cytatu w polskiej muzyce artystycznej XX wieku / 114
Kinga Kiwała
Między dziękczynieniem a błaganiem. Te Deum Romana Palestra, Te Deum Krzysztofa Pendereckiego / 136
Ewa Czachorowska-Zygor
Psalmy Adama Walacińskiego w filmie Jerzego Kawalerowicza Matka Joanna od Aniołów. Pytanie o tożsamość gatunku / 157
Regina Chłopicka
Krzysztof Penderecki w kręgu tradycji obrzędowości religijnej Wschodu i Zachodu / 170
Renata Borowiecka
Stabat Mater Luigiego Boccheriniego — muzyczna interpretacja tekstu średniowiecznej sekwencji / 178
Małgorzata Pawłowska
Bohater operowy między sacrum a profanum. Wątki religijne o charakterze epifanicznym w operach: Robert Diabeł Giacoma Meyerbeera, Faust Charlesa Gounoda, Doktor Faust Ferruccia Busoniego / 199
Renata Skupin
Teozoficzne inspiracje w muzyce europejskiej XX wieku / 217
Magdalena Stochniol
Symbolika w twórczości Sofii Gubajduliny na przykładzie Siedmiu słów na wiolonczelę, bajan i orkiestrę (1981) / 228
Agnieszka Draus
Karlheinz Stockhausen a sfera sacrum / 237
Kazimierz Płoskoń
Inspiracje tradycją liturgiczną Wschodu i Zachodu w twórczości Arvo Pärta / 246
Jacek Jackowski
Nabożeństwa majowe przy kapliczkach i krzyżach przydrożnych / 260
Stanisław Ziemiański SJ
Jana Długosza Teoria muzyki w liczbach / 278
ks. Wiesław Hudek
I Kongres Muzyki Liturgicznej w archidiecezji katowickiej / 290