pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Modele rozwoju usługodawców logistycznych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 290 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788372467836
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 35.50 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Głównym celem publikacji jest opracowanie modeli rozwoju działalności przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Cele teoretyczno-poznawcze pracy to: usystematyzowanie dorobku naukowego w zakresie rynku usług logistycznych, w szczególności zdefiniowanie usług logistycznych i firm świadczących usługi logistyczne; identyfikacja czynników decydujących o tym, że firmę świadczącą usługi logistyczne kwalifikuje się jako dostawcę usług logistycznych, operatora logistycznego czy integratora logistycznego; dokonanie przeglądu koncepcji prowadzenia działalności przez usługodawców logistycznych – przegląd modeli biznesowych.

Cele utylitarne obejmują: identyfikację i charakterystykę podmiotów świadczących usługi logistyczne na rynku usług logistycznych w Polsce; wskazanie dróg rozwoju i możliwych przekształceń firm świadczących usługi logistyczne w kierunku operatora logistycznego oraz stworzenie modelu rozwoju usługodawców logistycznych oraz ich analiza. Badaniem objęto rynek usług logistycznych w Polsce oraz podmioty działające na tym rynku.

E-book „Modele rozwoju usługodawców logistycznych” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

Wstęp 9

Część I. RYNKOWE UWARUNKOWANIA ŚWIADCZENIA USŁUG LOGISTYCZNYCH 13

Rozdział 1. Istota i typologia usług logistycznych 15
1.1. Istota i definicje usług logistycznych 15
1.2. Typologia usług logistycznych 33
1.3. Kompleksowe usługi logistyczne 47
1.4. Outsourcing w świadczeniu usług logistycznych 53

Rozdział 2. Rynek usług logistycznych – podstawowe pojęcia 74
2.1. Zdefiniowanie rynku usług logistycznych 74
2.2. Fazy rozwoju rynku usług logistycznych 83
2.3. Funkcje i rodzaje rynku usług logistycznych 93
2.4. Determinanty rozwoju rynku usług logistycznych 103

Część II. USŁUGODAWCA LOGISTYCZNY JAKO PRZEDSIĘBIORSTWO ŚWIADCZĄCE USŁUGI LOGISTYCZNE 109

Rozdział 3. Identyfikacja przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne 111
3.1. Istota i przedmiot działania usługodawców logistycznych 111
3.2. Usługodawcy logistyczni w Polsce w 2010 roku 129
3.3. Typologia usługodawców logistycznych 142
3.4. Ewolucja i rozwój usługodawców logistycznych 166

Część III. MODELE BIZNESOWE USŁUGODAWCÓW LOGISTYCZNYCH 183

Rozdział 4. Charakterystyka modelu biznesu 185
4.1. Zdefiniowanie modelu biznesu 185
4.2. Elementy modelu biznesu 192
4.3. Determinanty wyboru modelu biznesu 205
4.4. Zmiana modelu biznesu w kierunku modelu zarządzania przez wartość 210

Rozdział 5. Identyfikacja modeli biznesu w sektorze usług logistycznych 215
5.1. Macierz rozwoju – założenia badawcze 215
5.2. Usługodawcy logistyczni w macierzy rozwoju 219
5.3. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w dobie kryzysu 234
5.4. Podsumowanie badań 246

Zakończenie 251

Załącznik 1. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (mediana) 261
Załącznik 2. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (średnia wartość indeksu) 262
Załącznik 3. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (zmiana przychodu i rentowności) 264
Załącznik 4. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (średnia wartość indeksu przychodu i rentowności) 265
Załącznik 5. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (mediana) 266
Załącznik 6. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (średnia wartość indeksu) 267
Załącznik 7. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (zmiana przychodu i rentowności) 268
Załącznik 8. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (średnia wartość indeksu przychodu i rentowności) 269

Bibliografia 271
Spis rysunków 285
Spis tabel 288
Spis wykresów 290