Młodzież, dorośli i seniorzy w procesie całożyciowego uczenia się. Tradycja i współczesność
Małgorzata Stawiak-Ososińska

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Jana Kochanowskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 192 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788371337673 |
Data: | 2025-03-26 |
Opis e-booka:
Niniejsza publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich prezentuje ewolucję idei całożyciowego uczenia się na przestrzeni dziejów, począwszy od starożytności aż po XX wiek. W kolejnym rozdziale przestawiono krótką charakterystykę Pokolenia Z (2.0 generation) oraz powiązanych z młodzieżą nowych trendów w edukacji, które pojawiły się w całożyciowym uczeniu się po wynalezieniu Internetu. W rozdziale trzecim zobrazowano wymiary, strategie i uwarunkowania edukacji dorosłych i kształcenia ustawicznego. W tej części pracy przedstawiono również główne założenia dotyczące obszarów, zadań i funkcji całożyciowej edukacji dorosłych. Ostatni rozdział ukazuje ludzi starzejących się i starych w procesie uczenia się z życia i całożyciowej autokreacji, traktowanej jako proces wewnętrzny, zdolność człowieka do kierowania własnym rozwojem i dochodzenia do zmiany na drodze stawania się gotowym do pełnienia różnorakich ról.
E-book „Młodzież, dorośli i seniorzy w procesie całożyciowego uczenia się. Tradycja i współczesność” - Wydawca: Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.