pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: epub, mobi
Ilość stron: 220 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301168711
Data: 2025-02-04
54.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Przemieszczanie się siły nabywczej i samych klientów może być spowodowane wieloma przyczynami, może mieć różne natężenie i przyjmować różne kierunki. Przekłada się to na wzrost lub spadek popytu na produkty i usługi konkretnych firm, jak również na poziom i czas trwania lojalności ich klientów. Popyt migruje od branż przestarzałych technologicznie do branż nowych; od krajów, gdzie przyrost naturalny jest niski lub ujemny, do krajów o wysokim przyroście naturalnym; od krajów gdzie dochody ludności obniżają się, do krajów w których te dochody rosną. Popyt przemieszcza się również w ramach jednego kraju jako wynik redystrybucji dochodów ludności i zmian w stylu życia i nabywania. Wszystko to wpływa i będzie wpływało w przyszłości na migrację popytu, przepływ kapitału, a w konsekwencji wartość przedsiębiorstwa. Niniejsza publikacja wskazuje najważniejsze trendy, na które, zdaniem autorów, warto zwrócić uwagę zarządzając nowoczesnym przedsiębiorstwem XXI wieku, działającym w zglobalizowanej gospodarce.

Książka adresowana jest do: wyższej i średniej kadry menedżerskiej, - członków rad nadzorczych, inwestorów i doradców, osób odpowiedzialnych za budowę wartości przedsiębiorstw, - słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń z tematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, marketingu wartości oraz zarządzania wartością klienta, - studentów - nie tylko kierunków ekonomicznych, doktorantów, kadry akademickiej. Autorzy książki są pracownikami Katedry Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz wykładowcami na Studiach Podyplomowych
Zarządzanie Wartością Klienta. Wydawnictwa Profesjonalne PWN to nowoczesne publikacje napisane przez najlepszych praktyków biznesu oraz wybitnych naukowców z polskich i zagranicznych uczelni.

E-book „Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 54.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Przedmowa 9
ROZDZIAŁ 1. Migracja klientów a migracja wartości przedsiębiorstwa: szanse i zagrożenia ( Barbara Dobiegała-Korona ) 15
Wstęp 15
1.1. Lojalność i rentowność klientów źródłem wartości przedsiębiorstwa 16
1.2. Makroekonomiczne (zewnętrzne) uwarunkowania migracji klientów 18
1.3. Wewnętrzne uwarunkowania migracji klientów (zależne od firm) 23
1.4. Ograniczanie migracji klientów 25
1.5. Strategie wzrostu lojalności i rentowności klientów 27
Podsumowanie 33
Literatura 33
ROZDZIAŁ 2. Wpływ zmian stylu życia konsumentów na migrację kapitału ( Sylwia Sobolewska ) 35
Wstęp 35
2.1. Styl życia jako kategoria ekonomiczna 36
2.2. Wykorzystywanie stylu życia w strategiach przedsiębiorstw 39
2.3. Uwarunkowania migracji kapitału 41
2.4. Zmiany w stylu życia współczesnego człowieka 43
2.5. Wpływ internetu na styl życia konsumentów 46
2.6. Migracja kapitału do przedsiębiorstw krajów rozwijających się 49
Podsumowanie 50
Literatura 51
ROZDZIAŁ 3. Panika jako przyczyna migracji klientów w kryzysie finansowym ( Piotr Masiukiewicz ) 53
Wstęp 53
3.1. Kryzys banku a migracja klientów i migracja kapitałów 54
3.2. Pojęcie, rodzaje panik i przyczyny ich wystąpienia 59
3.2.1. Kryzys i panika w banku 59
3.2.2. Czynniki akceleracji paniki 62
3.2.3. Postawy i zaufanie klientów wobec bankowości a podatność na panikę 64
3.3. Możliwe reakcje klientów w warunkach paniki w banku (badanie klientów) 70
3.4. Zarządzanie paniką 73
3.4.1. Instrumenty zarządzania paniką 77
3.4.2. Instrumenty operacyjne 79
3.4.3. Instrumenty Public Relations 80
3.4.4. Pomoc zewnętrzna – dźwignia finansowa 82
3.4.5. Zarządzanie płynnością w warunkach paniki 86
3.4.6. Zarządzanie paniką a relacje z klientami (badanie banków) 88
3.5. Model zarządzania paniką 91
Podsumowanie 92
Literatura 93
ROZDZIAŁ 4. Relacje z klientami z wykorzystaniem internetu w świetle migracji wartości (T ymoteusz Doligalski ) 95
Wstęp 95
4.1. Modyfikacja łańcucha wartości na rynku a przepływy wartości 96
4.2. Wykorzystanie efektu usieciowienia 100
4.3. Migracja wartości w ramach portfela klientów 102
4.4. Budowa lojalności klientów 105
Podsumowanie 108
Literatura 109
ROZDZIAŁ 5. Migracja kapitału na rynku B2C jako skutek dezagregacji funkcji handlowych ( Jacek Wójcik ) 111
Wstęp 111
5.1. Badania skali i kierunku migracji kapitału 113
5.2. Nowi pośrednicy na rynku internetowym a migracja kapitału między sprzedawcami 115
5.3. Postępowanie konsumentów na rynku internetowym a migracja kapitału między sprzedawcami - wybrane kwestie 118
5.4. Cechy produktu a migracja kapitału między jego sprzedawcami 123
Podsumowanie 124
Literatura 124
ROZDZIAŁ 6. Migracja kapitału a zarządzanie marką ( Piotr Polański ) 125
Wstęp 125
6.1. Otoczenie międzynarodowe a zarządzanie marką 126
6.2. Rynki międzynarodowe a kapitał i wartość marki 127
6.3. Architektura marki na rynkach międzynarodowych 130
6.4. Wpływ fuzji i przejęć na zarządzanie marką 136
6.5. Zarządzanie marką na rynkach międzynarodowych 137
Literatura 141
ROZDZIAŁ 7. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa: koncepcje teoretyczne i rozwiązania praktyczne korporacji naftowych ( Katarzyna Majchrzak ) 142
Wstęp 142
7.1. Geneza koncepcji „zrównoważonego rozwoju” i „społecznej odpowiedzialności biznesu” 142
7.2. Istota koncepcji „zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa” 145
7.3. Etapy wdrażania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa 148
7.4. Czynniki wpływające na podjęcie decyzji o zrównoważonym rozwoju przez korporacje naftowe 150
7.5. Podejście korporacji naftowych do zrównoważonego rozwoju 153
7.5.1. Odpowiedzialność korporacji naftowych w stosunku do środowiska naturalnego 157
7.5.2. Odpowiedzialność korporacji naftowych w stosunku do społeczeństwa 160
7.6. Instrumenty pomiaru skuteczności działań 163
Literatura 167
ROZDZIAŁ 8. Wpływ reputacji na wartość przedsiębiorstwa i migrację kapitału ( Tomasz Dąbrowski ) 168
Wstęp 168
8.1. Reputacja jako postrzeganie przedsiębiorstwa 169
8.1.1. Reputacja a wizerunek i tożsamość – problemy definicyjne 169
8.1.2. Wzrost znaczenia reputacji przedsiębiorstwa 170
8.2. Przesłanki reputacji przedsiębiorstwa i jej pomiar 173
8.3. Wpływ reputacji na wyniki przedsiębiorstwa i jego wartość 179
8.4. Wpływ reputacji na decyzje inwestorów i migrację kapitału 185
Podsumowanie 189
Literatura 190
Indeks 192