pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Między przekazem a odkryciem. Twórcze sposoby na rozwiązywanie zadań matematycznych przez dzieci

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 84 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378502111
Data: 2025-03-26
15.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W książce Autorka stara się udzielić odpowiedzi na następujące pytania: Jak pomagać uczniowi, by nie zostawiać dziecka samemu sobie, a jednocześnie pozwolić mu na samodzielną pracę? Jak nie pomagać za dużo, zabierając przyjemność osobistego sukcesu? Jak wprowadzać dziecko w świat matematyki, nie traktując jej jako zasobu wiedzy, ale przede wszystkim jako sposobu patrzenia na świat i sposobu jej myślenia? Jak wykorzystać jej treści i narzędzia dla wspierania rozwoju umysłowego, społecznego i emocjonalnego u dziecka?


          W publikacji część praktyczna łączy się z przestrzeganiem jawnego, systematycznego pokazywania teoretycznych podstaw proponowanych rozwiązań i udzielanych rad. Autorka podkreśla, że aktywność matematyczna dziecka może i powinna być fundamentem drogi do sukcesu na innych płaszczyznach i poziomach nauczania. Książka kierowana jest przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą pomóc dziecku na początku tej drogi. 

E-book „Między przekazem a odkryciem. Twórcze sposoby na rozwiązywanie zadań matematycznych przez dzieci” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 15.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
Rozdział I. Dwa sposoby myślenia o nauczaniu 9
Rozdział II. Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji dziecka 13
Rozdział III. O sytuacji rozwiązywania problemu 21
Rozdział IV. O teoretycznych podstawach rozwiązywania matematycznych zadań problemowych 27
Rozdział V. O niektórych heurystycznych metodach rozwiązywania problemów 35
Rozdział VI. W stronę twórczej samodzielności ucznia (i nauczyciela), czyli heurystyczne strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych 39
Zrozumienie zadania 40
Tworzenie planu postępowania 42
Strategia 1. Inscenizujemy sytuację 42
Strategia 2. Robimy rysunek. Rysujemy schemat lub graf 44
Strategia 3. Próbuj i poprawiaj 48
Strategia 4. Zrób tabelkę 51
Strategia 5. Zapisz działanie lub równanie 53
Strategia 6. Znajdź regułę 57
Strategia 7. Znajdź podobne zadanie 64
Strategia 8. Skorzystaj z logicznego wnioskowania 65
Wykonywanie planu 68
Spojrzenie wstecz 69
Rozdział VII. Kilka uwag o przebiegu i możliwych skutkach rozwiązywania problemów przez dzieci 71
Bibliografia 79