
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 98 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375876970 |
Data: | 2025-04-02 |
20.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Bardzo istotne jest zwrócenie przez autorkę uwagi na to, że przestrzeń uczenia się powinna być tak ukształtowana, aby mogła odpowiadać rzeczywistości. Funkcja komunikatywna języka […] jawi się szczególnie wyraźnie, gdy staramy się opanować jakiś nieznany nam język. Wówczas musimy się nauczyć jego używania, tak jak musimy się nauczyć używania innych narzędzi. Trzeba wiedzieć, jak posługiwać się językiem jako systemem znaków w określonych sytuacjach poznawczych i życiowych związanych z komunikowaniem się […]. Działanie językowe obejmuje jednak nie tylko czynne używanie języka, czyli produkowanie tekstów fonicznych i graficznych, ale także rozumienie tych tekstów oraz refleksję nad językiem.Z recenzji prof. zw. dr hab. Krzysztofa Janikowskiego
E-book „Metoda projektów w nauczaniu języków obcych” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 20.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Słowo wstępne ... 7
1. Ogólna charakterystyka nauczania projektem ... 9
1.1. Rys historyczny metody projektów ... 9
1.2. Pedagogiczne, psychologiczne i filozoficzne podstawy metody projektów 16
1.3. Metoda projektów – koncepcje i definicje .. 18
1.3.1. Projekt jako eksperyment pedagogiczny w konfrontacji z rzeczywistością ... 19
1.3.2. Metoda projektów – idealna droga ku kształceniu 20
1.3.3. Projekt jako otwarta, skierowana na działanie forma zajęć lekcyjnych 22
1.3.3.1. Otwartość i działanie na lekcji .. 22
1.3.3.2. Cechy projektu jako otwartej formy skierowanej na działanie 23
1.3.4. Projekt jako działanie lekcyjne wspierające autonomię 26
1.3.4.1. Autonomia w procesie uczenia się i nauczania 26
1.3.4.2. Autonomia uczenia się w projekcie . 26
1.3.5. Nauczanie projektopodobne .. 27
2. Zastosowanie metody projektów w praktyce .. 29
2.1. Czas trwania i zakres projektów w szkole .. 29
2.2. Ważne założenia lekcji projektowej .. 30
2.2.1. Warsztatowy charakter przestrzeni projektowej . 31
2.2.2. Nauczyciel jako moderator .. 31
2.2.3. Dynamika pracy w grupie .. 32
2.3. Planowanie i przebieg projektu ... 33
2.4. Ocenianie podczas działania projektowego ... 36
2.5. Korzyści i granice metody projektów .. 39
2.5.1. Inderdyscyplinarność a projekt .. 39
2.5.2. Metoda projektów szansą dla nowej szkoły .. 40
2.5.3. Granice metody projektów .. 43
3. Metoda projektów w nauczaniu języków obcych . 45
3.1. Zasady psychologii kognitywnej i konstruktywizmu
w nauczaniu języków obcych ... 45
3.2. Zasady autonomii w projekcie językowym .. 47
3.3. Założenia akwizycji języka drugiego a nauczanie projektem 50
3.4. Cele i treści działania projektowego na lekcji języka obcego 56
3.5. Propozycja modelu projektu w nauczaniu języków obcych 59
4. Typologia zadań projektowych ... 65
4.1. Charakterystyka zadań projektowych dla lekcji języka obcego ... 65
4.2. Zadania typu projektowego ... 69
4.2.1. Małe projekty ... 70
4.2.2. Praca projektowa z tekstem ... 72
4.2.3. Pisanie kreatywne ... 73
4.2.4. Kreatywne mówienie ... 74
4.2.5. Lekcja gramatyki jako projekt .. 75
4.2.6. Projekty zorientowane na rozwiązywanie problemu 76
4.2.7. Przedstawienia teatralne ... 79
4.2.8. Projekty skierowane na rozwój kompetencji interkulturowej 83
4.2.8.1. Projekty-wywiady .. 85
4.2.8.2. Autentyczne spotkanie z rodzimym użytkownikiem
języka docelowego .. 86
4.2.8.3. Wymiana młodzieży jako projekt .. 88
Bibliografia ... 95
1. Ogólna charakterystyka nauczania projektem ... 9
1.1. Rys historyczny metody projektów ... 9
1.2. Pedagogiczne, psychologiczne i filozoficzne podstawy metody projektów 16
1.3. Metoda projektów – koncepcje i definicje .. 18
1.3.1. Projekt jako eksperyment pedagogiczny w konfrontacji z rzeczywistością ... 19
1.3.2. Metoda projektów – idealna droga ku kształceniu 20
1.3.3. Projekt jako otwarta, skierowana na działanie forma zajęć lekcyjnych 22
1.3.3.1. Otwartość i działanie na lekcji .. 22
1.3.3.2. Cechy projektu jako otwartej formy skierowanej na działanie 23
1.3.4. Projekt jako działanie lekcyjne wspierające autonomię 26
1.3.4.1. Autonomia w procesie uczenia się i nauczania 26
1.3.4.2. Autonomia uczenia się w projekcie . 26
1.3.5. Nauczanie projektopodobne .. 27
2. Zastosowanie metody projektów w praktyce .. 29
2.1. Czas trwania i zakres projektów w szkole .. 29
2.2. Ważne założenia lekcji projektowej .. 30
2.2.1. Warsztatowy charakter przestrzeni projektowej . 31
2.2.2. Nauczyciel jako moderator .. 31
2.2.3. Dynamika pracy w grupie .. 32
2.3. Planowanie i przebieg projektu ... 33
2.4. Ocenianie podczas działania projektowego ... 36
2.5. Korzyści i granice metody projektów .. 39
2.5.1. Inderdyscyplinarność a projekt .. 39
2.5.2. Metoda projektów szansą dla nowej szkoły .. 40
2.5.3. Granice metody projektów .. 43
3. Metoda projektów w nauczaniu języków obcych . 45
3.1. Zasady psychologii kognitywnej i konstruktywizmu
w nauczaniu języków obcych ... 45
3.2. Zasady autonomii w projekcie językowym .. 47
3.3. Założenia akwizycji języka drugiego a nauczanie projektem 50
3.4. Cele i treści działania projektowego na lekcji języka obcego 56
3.5. Propozycja modelu projektu w nauczaniu języków obcych 59
4. Typologia zadań projektowych ... 65
4.1. Charakterystyka zadań projektowych dla lekcji języka obcego ... 65
4.2. Zadania typu projektowego ... 69
4.2.1. Małe projekty ... 70
4.2.2. Praca projektowa z tekstem ... 72
4.2.3. Pisanie kreatywne ... 73
4.2.4. Kreatywne mówienie ... 74
4.2.5. Lekcja gramatyki jako projekt .. 75
4.2.6. Projekty zorientowane na rozwiązywanie problemu 76
4.2.7. Przedstawienia teatralne ... 79
4.2.8. Projekty skierowane na rozwój kompetencji interkulturowej 83
4.2.8.1. Projekty-wywiady .. 85
4.2.8.2. Autentyczne spotkanie z rodzimym użytkownikiem
języka docelowego .. 86
4.2.8.3. Wymiana młodzieży jako projekt .. 88
Bibliografia ... 95