pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

Autor:

Tomasz Huk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 216 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375878752
Data: 2025-04-07
38.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Niniejsza publikacja wnosi istotny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Ukazuje i uświadamia szerokie spektrum zastosowania mediów we wszystkich procesach przebiegających w szkole. Książka analizuje problematykę negatywnego wpływu mediów na dzieci i młodzież, ale również wskazuje możliwości ich pozytywnego zastosowania zarówno w procesie wychowania, jak i w procesie dydaktycznym.

Praca adresowana jest do licznego grona odbiorców, którzy pragną, aby media stały się sojusznikiem zmian zachodzących w systemie edukacji. Autor liczy, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się zarówno nauczycielom, studentom pedagogiki, pedagogom, jak i pracownikom nauki jako materiał źródłowy oraz inspiracje do dalszych samodzielnych i pogłębionych studiów nad wykorzystaniem mediów w edukacji.

E-book „Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp ... 7
Rozdział 1
Pedagogiczne aspekty wykorzystania mediów ... 11
1.1. Rola mediów w życiu człowieka ... 11
1.1.1. Rodzaje mediów oraz ich wpływ na człowieka ... 19
1.1.2. Oświatowo-wychowawcza rola radia i telewizji 27
1.2. Kompetencje kluczowe a kompetencje medialne
współczesnego człowieka 32
1.2.1. Charakterystyka kompetencji medialnych 35
1.2.2. Kształtowanie kompetencji medialnych ... 39
Rozdział 2
Cele i zadania edukacji medialnej 43
2.1. Treści edukacji medialnej w podstawie programowej
kształcenia ogólnego na różnych poziomach
wychowania i nauczania ... 47
2.1.1. Przedszkole ... 48
2.1.2. Szkoła podstawowa 49
2.1.3. Gimnazjum ... 60
2.1.4. Szkoła ponadgimnazjalna 68
2.2. Zalecane warunki i sposób realizacji treści edukacji medialnej ... 83
Rozdział 3
Media w procesie dydaktycznym 85
3.1. Metody kształcenia wykorzystujące media proste i złożone 88
3.2. Przykłady wykorzystania mediów w procesie dydaktycznym ... 101
3.3. Media w wewnątrzszkolnym systemie oceniania 127
3.3.1. Rodzaje ocen szkolnych 128
3.3.2. Ocena wytworów medialnych ... 130
3.3.3. Komputer w procesie oceniania ucznia ... 133
3.3.4. Dziennik elektroniczny w szkole 136
3.4. Innowacje pedagogiczne wykorzystujące media 144
3.4.1. Charakterystyka innowacji pedagogicznych
wykorzystujących media ... 147
3.5. Media w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli 161
3.5.1. Wiedza i umiejętności medialne nauczyciela 162
Rozdział 4
Media w procesie wychowania
realizowanym przez szkołę ... 165
4.1. Uczeń a media 166
4.1.1. Media w kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich ... 168
4.1.2. Negatywne aspekty mediów ... 171
Rozdział 5
Promocja i informacja edukacyjna w szkole ... 189
5.1. Zarządzanie informacją w szkole 190
5.2. Kształtowanie wizerunku szkoły ... 193
5.3. Wykorzystanie szkolnego monitoringu 198
5.4. Szkolny serwis WWW ... 200
5.5. Informacja edukacyjna a mass media 208
Zakończenie ... 211
Bibliografia 213