Media globalne Media lokalne. Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej
Agnieszka Roguska

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 250 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375879728 |
Data: | 2025-04-08 |
Opis e-booka:
Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem również pewnych więzi, zależności tych dwóch, wydawałoby się, skrajnych zjawisk w kontekście społeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok mediów globalnych, by móc wyraźnie zaznaczyć także różnorodność tych mediów, ich odmienność, zalety i wady, jak również możliwości we wspieraniu oraz rozwoju kultury i edukacji. Media lokalne i media globalne wspólnie tworzą środowisko medialne, jednak kwestia wizerunku i oddziaływania tych pierwszych w publikacjach naukowych w kontekście edukacyjnym jest podejmowana bardzo rzadko, stąd próba ich wydobycia z medialnej masowości.Książka nie wyczerpuje zagadnienia dotyczącego działalności społeczno-edukacyjnej i kulturalnej mediów o dużej i małej skali oddziaływania w sferze edukacji medialnej i regionalnej. Publikacja podejmuje pewne tropy, które rozwija bardziej lub mniej, tym samym chcąc pobudzić Czytelnika do dialogu, przemyśleń oraz podsunąć swego rodzaju „zaczynki” do dalszych dociekań naukowo-badawczych.
Publikacja skierowana jest do pedagogów i studentów podejmujących zagadnienia związane z mediami globalnymi i lokalnymi, zajmujących się: pedagogiką mediów, pedagogiką kultury, pedagogiką społeczną, edukacją kulturową, regionalną, problematyką dziennikarstwa. Może być pomocna dla twórców i pracowników mediów lokalnych oraz mediów o dużej skali oddziaływania. Zamysłem autorki było również dotarcie do użytkowników zarówno mediów globalnych, jak i lokalnych, by mogli skonfrontować treści zawarte w tej książce z własnymi przemyśleniami.
E-book „Media globalne Media lokalne. Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 39.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział 1
Różnorodność i bogactwo środowiska współczesnych mediów
1.1. Pojęcia związane z mediami 19
1.2. Media lokalne i ich pojmowanie 23
1.3. Współczesne media cyfrowe i ich wartość edukacyjna 31
Reklama 34
Internet 39
Multimedia 42
Hipermedia 45
Hipertekst 48
Gry wideo, gry komputerowe 52
Indywidualne urządzenia multimedialne: telefon komórkowy, palmtop, iPod, iPhone 55
Rozdział 2
Media we współczesnym świecie
2.1. Cechy środowiska współczesnych mediów 63
2.2. Globalizacja i jej wpływ na lokalny porządek świata 72
2.3. Formy globalizacji społeczeństwa 83
2.4. Prawo primum non nocere a osobowe i społeczne konsekwencje rozwoju mediów cyfrowych 88
2.5. Dylematy związane z medialnością świata i kreowaniem siebie 92
2.6. Socjalizacja medialna i społeczność medialna 97
2.7. Zjawisko mediotyzmu 100
Rozdział 3
Wartości środowiska mediów lokalnych i ich funkcje
3.1. Środowisko mediów lokalnych w edukacji regionalnej 105
3.2. Specyfika funkcjonowania mediów środowiskowych na przykładzie lokalnej telewizji kablowej 113
3.3. Funkcje mediów środowiskowych 125
Funkcja integrująca środowisko lokalne 128
Funkcja socjalizująca 129