Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 232 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378751489 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
Pierwszy rozdział traktuje o uwarunkowaniach, jakie tworzy otoczenie eurorynku dla podmiotów rynkowych z wyartykułowaniem zalet i wad akcesji Polski do struktur unijnych oraz występujących zróżnicowań otoczenia rynkowego między krajami Unii Europejskiej. W drugim rozdziale autorzy charakteryzują, zgodnie z przyjętą wcześniej specyfikacją, czynniki makro- i mikrotoczenia podmiotów gospodarczych w kontekście możliwości i barier tworzonych w warunkach krajowych. W trzecim rozdziale dokonano próby rozpoznania realizowanych przez badane przedsiębiorstwa strategii marketingowych w aspekcie uwarunkowań sektorowych, krajowych i unijnych.
E-book „Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 23.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział 1
UWARUNKOWANIA EURORYNKU JAKO PONADNARODOWE OTOCZENIE FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW 9
Wprowadzenie 9
1.1. Otoczenie polityczno-prawne 11
1.2. Otoczenie ekonomiczne 15
1.3. Otoczenie społeczno-kulturowe 26
1.4. Otoczenie technologiczne 41
1.5. Otoczenie naturalne 47
Podsumowanie 50
Rozdział 2
UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA PODSTAWIE DANYCH WTÓRNYCH 52
Wprowadzenie 52
2.1. Wpływ otoczenia na działalność przedsiębiorstw na rynku − ujęcie teoretyczne 53
2.1.1. Wymiary i elementy otoczenia 53
2.1.2. Cechy współczesnego otoczenia 56
2.1.3. Trendy elementów otoczenia 59
2.1.4. Uwarunkowania postępowania konsumentów i producentów 61
2.1.5. Otoczenie marketingowe przedsiębiorstw 63
2.2. Krajowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku na podstawie badań wtórnych 65
2.2.1. Otoczenie polityczno-prawne 65
2.2.2. Otoczenie instytucjonalne biznesu 79
2.2.3. Otoczenie ekonomiczne 85
2.2.4. Otoczenie społeczno-kulturowe 102
2.2.5. Otoczenie technologiczne 119
2.2.6. Uwarunkowania naturalne 134
Rozdział 3
UWARUNKOWANIA A OPCJE STRATEGICZNE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA PODSTAWIE BADAŃ PIERWOTNYCH 141
Wprowadzenie 141
3.1. Metodologia badania bezpośredniego 142
3.2. Charakterystyka badanych podmiotów 143
3.3. Kluczowe czynniki otoczenia i procesy wpływające na sytuację polskich przedsiębiorstw w opinii zarządzających nimi menedżerów 146
3.3.1. System prawno-polityczny 147
3.3.2. Czynniki makroekonomiczne 158
3.3.3. Czynniki otoczenia społeczno-demograficznego 167
3.3.4. Otoczenie geograficzne i infrastrukturalne 171
3.3.5. Czynniki technologiczne 174
3.4. Czynniki otoczenia rynkowego badanych przedsiębiorstw 176
3.5. Określenie pozycji zajmowanej na rynku przez badane przedsiębiorstwa 187
3.6. Determinizm otoczenia a nominalne pozycje strategiczne badanych przedsiębiorstw 190
3.7. Wybory strategiczne przedsiębiorstw w kontekście zajmowanej pozycji rynkowej 203
LITERATURA 221
SPIS RYSUNKÓW 227
SPIS TABEL 229