pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Marketing w szkolnictwie.

Autor:

Hanna Hall

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 236 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788326418945
Data: 2025-02-07
Cena wydawcy: 34.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat adaptacji marketingu do potrzeb instytucji edukacyjnych o charakterze niekomercyjnym. Przedstawiono w niej teoretyczne aspekty zastosowania marketingu w szkolnictwie, doświadczenie w tym zakresie polskich i zagranicznych szkół wszystkich szczebli (także wyższych uczelni) oraz przykłady mogące pomóc w wykorzystaniu marketingowych metod, pomysłów i rozwiązań w placówkach edukacyjnych.

W książce zostały omówione między innymi następujące zagadnienia:
specyfika marketingowej koncepcji zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
metody analizy mikro- i makrootoczenia oraz potencjału szkół
zastosowanie instrumentów marketingowych w szkolnictwie
prowadzenie badań marketingowych w placówkach edukacyjnych
sposoby pozyskiwania przez placówki edukacyjne środków pozabudżetowych
Publikacja jest adresowana do osób zarządzających szkołami wszystkich szczebli i pracowników oświaty. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane marketingiem w organizacjach non-profit i problemami szkolnictwa.

Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->
Autor: Hanna Hall
Słowa kluczowe:
marketing instytucji niekomercyjnych
badania marketingowe w placówkach edukacyjnych
promocja szkoły
usługa edukacyjna

E-book „Marketing w szkolnictwie.” - Wydawca: Wolters Kluwer business.

Spis treści:

Wstęp
str. 7

Rozdział 1. Marketingowa koncepcja zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
str. 11

Zarys koncepcji marketingowego zarządzania organizacją
str. 11
Specyfika organizacji niekomercyjnych a marketingowa koncepcja zarządzania
str. 20
Projektowanie strategii marketingowej w organizacjach niekomercyjnych
str. 35
Marketing w szkolnictwie - znaczenie i zakres adaptacji
str. 44

Rozdział 2. Przedmiot i metody analizy otoczenia i potencjału szkoły
str. 51

Polski system edukacji - uwarunkowania i zmiany
str. 51
Analiza makrootoczenia szkoły
str. 64
Analiza zachowań klientów szkoły
str. 73
Specyfika i analiza konkurencji w szkolnictwie
str. 92
Analiza potencjału szkoły
str. 98
Analiza SWOT i formułowanie marketingowych celów szkoły
str. 100

Rozdział 3. Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły i pozycjonowanie szkoły
str. 108

Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły
str. 108
Pozycjonowanie szkoły
str. 112

Rozdział 4. Kształtowanie kompozycji instrumentów marketingowych
str. 120

Usługa edukacyjna - specyfika, struktura, jakość
str. 120
Polityka ceny
str. 136
Dystrybucja usług edukacyjnych
str. 142
Instrumenty i program promocji szkoły
str. 146
Personel szkoły i koncepcja marketingu wewnętrznego
str. 161

Rozdział 5. Badania marketingowe w szkołach - proces i metody
str. 165

Przygotowanie badania
str. 165
Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych oraz prezentacja wyników badania
str. 193

Rozdział 6. Źródła i metody pozyskiwania zasobów
str. 209

Podsumowanie
str. 225

Bibliografia
str. 226