Marketing usług turystycznych
![Marketing usług turystycznych - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/marketing-uslug-turystycznych,623502-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 216 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301168643 |
Data: | 2025-02-07 |
Opis e-booka:
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych.Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym:
* podstawy teoretyczne i terminologię,
* funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich,
* działalność marketingową na docelowym rynku,
* badania marketingowe w turystyce,
* analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce.
Do głównych zalet podręcznika należą:
* dostosowanie do programów nauczania,
* logiczna struktura i jasność wykładu,
* liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,
* słowniczek podstawowych terminów,
* bogata bibliografia,
* indeks rzeczowy.
Zespół autorski tworzą: Małgorzata Januszewska, Daria Jaremen, Maja Jedlińska, Agnieszka Lewandowska, Beata Meyer, Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Daniel Szostak i Anna Tokarz. Są to pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 83-01-14517-X
E-book „Marketing usług turystycznych” - Wydawca: Naukowe PWN.
Spis treści:
ROZDZIAŁ 1. KONCEPCJA MARKETINGU USŁUG Aleksander Panasiuk 13
1.1. Istota, zasady i cele marketingu 13
1.2. Obszary badawcze marketingu usług 15
1.3. Usługa jako produkt 17
1.4. Koncepcje marketingu usług 19
Pytania i zadania 22
Literatura zalecana 23
ROZDZIAŁ 2. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH 24
2.1. Istota rynku usług turystycznych Dawid Milewski 24
2.2. Podmioty rynku usług turystycznych Dawid Milewski 33
2.3. Mechanizm rynkowy w turystyce Dawid Milewski 38
2.4. Orientacje rynkowe Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk 41
Pytania i zadania 44
Literatura zalecana 44
ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KLIENTA NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Maja Jedlińska 45
3.1. Konsumenci usług turystycznych 46
3.2. Proces zakupu 51
3.2. Kryteria i procedury segmentacji rynku 56
Pytania i zadania 61
Literatura zalecana 61
ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE 62
4.1. Przesłanki zastosowania marketingu w turystyce Aleksander Panasiuk 62
4.2. Marketing mix w turystyce Aleksander Panasiuk 65
4.3. Marketing terytorialny w turystyce Beata Meyer 70
Pytania i zadania 73
Literatura zalecana 73
ROZDZIAŁ 5. PRODUKT NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH 74
5.1. Istota produktu turystycznego Agnieszka Lewandowska 74
5.2. Usługa turystyczna jako produkt Agnieszka Lewandowska 77
5.3. Rodzaje produktów turystycznych Agnieszka Lewandowska 79
5.4. Cykl życia produktu turystycznego Agnieszka Lewandowska 82
5.5. Jakość usług turystycznych Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 86
5.6. Marka turystyczna Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 88
Pytania i zadania 91
Literatura zalecana 92
ROZDZIAŁ 6. CENA USŁUG TURYSTYCZNYCH 93
6.1. Istota i rodzaje cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 93
6.2. Koncepcje ustalania cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 95
6.3. Strategie cenowe w turystyce Adam Pawlicz 99
Pytania i zadania 104
Literatura zalecana 107
ROZDZIAŁ 7. DYSTRYBUCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daniel Szostak 106
7.1. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych 106
7.2. Kanały dystrybucji w turystyce 107
7.3. System dystrybucji usług turystycznych 110
7.4. Dystrybucja a sprzedaż usług turystycznych 113
7.5. Rola lokalizacji w dystrybucji turystycznej 114
7.6. Nowoczesne kanały dystrybucji usług turystycznych 115
Pytania i zadania 120
Literatura zalecana 121
ROZDZIAŁ 8. PROMOCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daria Jaremen 122
8.1. System komunikacji z rynkiem w turystyce 122
8.2. Reklama usług turystycznych 128
8.3. Sprzedaż osobista usług turystycznych 130
8.4. Instrumenty promocji uzupełniającej 136
8.5. Public relations w turystyce 140
Pytania i zadania 145
Literatura zalecana 145
ROZDZIAŁ 9. PERSONEL TURYSTYCZNY Anna Tokarz 146
9.1. Rola personelu w marketingu turystycznym 146
9.2. Pracownicy odpowiedzialni za cele marketingowe w turystyce 154
9.3. Instrumenty marketingowej polityki personalnej w turystyce 156
Pytania i zadania 163
Literatura zalecana 163
ROZDZIAŁ 10. BADANIA MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Małgorzata Januszewska 164
10.1. Istota badań marketingowych 164
10.2. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach 170
10.3. Metody i techniki badań marketingowych 176
Pytania i zadania 180
Literatura zalecana 180
ROZDZIAŁ 11. STRATEGIE RYNKOWE W TURYSTYCE Daniel Szostak 181
11.1. Istota i klasyfikacja strategii rynkowych 181
11.2. Rodzaje strategii rynkowych w turystyce 184
11.3. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych w turystyce 190
11.4. Strategie rynkowe obszaru turystycznego 196
Pytania i zadania 199
Literatura zalecana 200
BIBLIOGRAFIA 201
SŁOWNICZEK Daniel Szostak 207
INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz 213