Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ |
Format: | |
Ilość stron: | 220 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323383864 |
Data: | 2025-02-04 |
35.70
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
W ostatnich latach pozycja regionów w Polsce umocniła się w wyniku naturalnej ewolucji, postępu oraz wzrastających potrzeb i wymagań ludności. Samorządowcy sprawujący swoje funkcje na poziomie wojewódzkim w ramach procesów decentralizacyjnych otrzymali szersze kompetencje i przestali traktować samorząd regionalny wyłącznie jako „poczekalnię polityczną”, pomocną w zdobywaniu kolejnych szczebli kariery. Duża konkurencja w ubieganiu się o mandaty radnych wpłynęła na rozwój marketingu politycznego w regionach, gdzie działania przedwyborcze należy prowadzić inaczej niż na poziomie centralnym i lokalnym.Celem publikacji jest ukazanie ewolucji marketingu politycznego w Polsce przez analizę kampanii prowadzonych w latach 1989–2011 oraz wskazanie metod i narzędzi najbardziej skutecznych podczas walki wyborczej o fotel radnego.
Ponieważ przedstawione w książce treści odnoszą się do wiedzy z różnych specjalności, praca powinna zainteresować nie tylko politologów, ale również ekspertów w dziedzinie zarządzania oraz socjologów. Do grona jej adresatów można także zaliczyć praktyków, w szczególności samorządowców regionalnych i marketingowców.
E-book „Marketing polityczny w regionie” - Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ. Cena 35.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wprowadzenie 7
1. Teoria i historia marketingu politycznego 11
1.1. Próba systematyki definicji marketingu politycznego 11
1.2. Marketing polityczny w ujęciu historycznym 16
1.3. Marketing ekonomiczny, polityczny i wyborczy – podobieństwa i różnice 20
2. Samorząd regionalny 27
2.1. Pojęcie regionu 27
2.2. Funkcjonowanie polskich regionów – zarys przemian 31
2.3. Koncepcje i realizacja tworzenia regionów w III RP 36
2.4. Ukształtowanie samorządu województwa w Polsce 41
3. Rezultaty empirycznego zastosowania marketingu politycznego w Polsce na przykładzie wyborów 1989–2011 53
3.1. Kampanie lat 1989–1994 jako przykład marketingu nieprofesjonalnego 53
3.2. Wybory 1995–2000 – czas rozwoju 71
3.3. Nowoczesne działania przedwyborcze w latach 2001–2007 80
3.4. Nowa jakość – elekcje 2009–2011 96
4. Kampania wyborcza jako narzędzie służące osiąganiu i utrzymaniu władzy 111
4.1. Kampania wyborcza jako obiekt badań 111
4.2. Ewolucja kampanii wyborczych 117
4.3. Organizacja kampanii wyborczej polityka działającego na szczeblu regionu 120
5. Doskonalenie wizerunku i promocja kandydata jako elementy marketingu politycznego w regionie 153
5.1. Kreowanie wizerunku polityka w regionie 153
5.2. Wykorzystanie promotion mix na poziomie województwa 162
5.3. Egzemplaryczność regionalnych działań przedwyborczych 181
Podsumowanie 199
Bibliografia 203
Spis tabel 217
Spis rysunków 218
1. Teoria i historia marketingu politycznego 11
1.1. Próba systematyki definicji marketingu politycznego 11
1.2. Marketing polityczny w ujęciu historycznym 16
1.3. Marketing ekonomiczny, polityczny i wyborczy – podobieństwa i różnice 20
2. Samorząd regionalny 27
2.1. Pojęcie regionu 27
2.2. Funkcjonowanie polskich regionów – zarys przemian 31
2.3. Koncepcje i realizacja tworzenia regionów w III RP 36
2.4. Ukształtowanie samorządu województwa w Polsce 41
3. Rezultaty empirycznego zastosowania marketingu politycznego w Polsce na przykładzie wyborów 1989–2011 53
3.1. Kampanie lat 1989–1994 jako przykład marketingu nieprofesjonalnego 53
3.2. Wybory 1995–2000 – czas rozwoju 71
3.3. Nowoczesne działania przedwyborcze w latach 2001–2007 80
3.4. Nowa jakość – elekcje 2009–2011 96
4. Kampania wyborcza jako narzędzie służące osiąganiu i utrzymaniu władzy 111
4.1. Kampania wyborcza jako obiekt badań 111
4.2. Ewolucja kampanii wyborczych 117
4.3. Organizacja kampanii wyborczej polityka działającego na szczeblu regionu 120
5. Doskonalenie wizerunku i promocja kandydata jako elementy marketingu politycznego w regionie 153
5.1. Kreowanie wizerunku polityka w regionie 153
5.2. Wykorzystanie promotion mix na poziomie województwa 162
5.3. Egzemplaryczność regionalnych działań przedwyborczych 181
Podsumowanie 199
Bibliografia 203
Spis tabel 217
Spis rysunków 218