pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa. Studium teoretyczno-empiryczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 278 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788322730416
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 38.85 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Funkcjonowanie przedsiebiorstw jest uwarunkowane posiadaniem strategii. Sukces gospodarczy firm nie zależy wyłącznie od posiadania strategii, ale także od jej prawidłowego sformułowania, skutecznego implementowania i monitorowania jej przebiegu. Problemem przedsiębiorstw jest przełożenie planu strategicznego zarządu na konkretne działania wykonywane przez szeregowych pracowników. Niniejsza publikacja ukazuje mapę strategii i strategiczną kartę wyników jako narzędzia umożliwiające ustalenie i przełożenie strategii na działania strategiczne i operacyjne, łączące cele planowania strategicznego z celami operacyjnymi w budżetach. Oprócz prezentacji aspektów teoretycznych praca ukazuje także wyniki badań empirycznych wraz z przykładami map strategii i strategicznych kart wyników dla wybranych organizacji. Książka jest przeznaczona dla studentów i uczestników studiów podyplomowych kierunków: zarządzanie, ekonomia, finanse i rachunkowość, a także menedżerów formułujących i wdrażających strategię przedsiębiorstwa.

E-book „Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa. Studium teoretyczno-empiryczne” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.

Spis treści:

Wstęp 7
ROZDZIAŁ I 13
Znaczenie strategii w procesie zarzadzania przedsiębiorstwem 13
1.1. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw 13
1.2. Nowe tendencje w procesie zarzadzania przedsiębiorstwem 19
1.3. Strategia jako element procesu zarzadzania przedsiębiorstwem 32
1.3.1. Pojęcie i istota współczesnych strategii 32
1.3.2. Wdrożenie strategii jako wyznacznik sukcesu przedsiębiorstw 41
1.4. Strategia a planowanie 48
1.5. Strategiczna karta wyników koncepcja przekładania strategii na działania operacyjne 52
1.5.1. Okoliczności powstania strategicznej karty wyników 52
1.5.2. Ewolucja koncepcji strategicznej karty wyników 54
1.5.3. Biuro zarzadzania strategia 59
ROZDZIAŁ 2 63
Mapa strategii i strategiczna karta wyników a planowanie strategiczne 63
2.1. Pojęcie i istota planowania strategicznego 63
2.2. Funkcje i metody analizy strategicznej 74
2.3. Budowa strategii według koncepcji Kaplana i Nortona 84
2.4. Mapa strategii - prezentacja transformacji aktywów niematerialnych w wyniki finansowe 94
2.5. Strategiczna karta wyników - narzędzie budowy strategii 107
ROZDZIAŁ 3 121
Wykorzystanie strategicznej karty wyników w planowaniu operacyjnym 121
3.1. Przełożenie strategii na budżet 121
3.2. Pojęcie i istota budżetowania 123
3.3. Metody konstruowania budżetu 130
3.4. Zarządzanie przedsiębiorstwem przy pomocy tradycyjnego budżetowania 146
3.5. Związki miedzy planem strategicznym a planem operatywnym 151
3.6. Budżetowanie a strategiczna karta wyników 156
ROZDZIAŁ 4 163
Wykorzystanie strategicznej karty wyników w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa 163
4.1. Koncepcja ekonomicznej wartości dodanej (EVA) a strategiczna karta wyników 163
4.2. Model doskonałości EFQM a strategiczna karta wyników 170
4.3. Zarządzanie ryzykiem a strategiczna karta wyników 178
ROZDZIAŁ 5 183
Wykorzystanie mapy strategii i strategicznej karty wyników w badanych przedsiębiorstwach 183
5.1. Analiza wykorzystania mapy strategii i strategicznej karty wyników w przedsiębiorstwach z województwa lubelskiego i świętokrzyskiego 183
5.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej 183
5.1.2. Charakterystyka wyników badan 184
5.2. Analiza studium przypadku przedsiębiorstwa PCC RAIL SA 192
5.2.1. Charakterystyka spółki PCC RAIL SA 192
5.2.2. Przesłanki wprowadzania zmian 195
5.2.3. Nowa metodologia budowy strategii w PCC RAIL SA 196
5.2.3.1. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa PCC RAIL SA 198
5.2.3.2. Proces budowy strategii w PCC RAIL SA 199
5.2.3.3. Wdrażanie i monitorowanie procesu realizacji strategii 212
5.2.4. Efekty wdrożenia strategii i strategicznej karty wyników 215
5.3. Wdrożenie strategicznej karty wyników - praktyka przedsiębiorstw 216
5.3.1. PPH Transsystem SA 216
5.3.2. Inowrocławskie Zakłady Soda Matwy SA 231
5.3.3. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 238
5.3.4. Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie 245
5.4. Zastosowanie strategicznej karty wyników w badanych przedsiębiorstwach 253
Zakończenie 257
Spis tabel 263
Spis ilustracji 265
Bibliografia 267