pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 134 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378503507
Data: 2025-04-07
44.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Co do zawartości – książka ta dotyczy relacji między społeczeństwem i społeczną konstrukcją podmiotowości, wiedzą o społeczeństwie (nauką społeczną, pedagogiką) oraz sferą fikcji: tekstów, ich kontekstów i interpretacji. Nie jest jasne, i nie będziemy w to wnikać, czy drugi ze wspomnianych tu obszarów naszych zainteresowań jest odrębny od trzeciego – czy jest jedynie jego częścią. W zasadzie – jeśli dobrze się temu przyjrzeć – nie ma to specjalnego znaczenia. Zarówno nauka, jak i literatura, „prawda”, jak i „fikcje” potrafi ą być skuteczne w konstruowaniu indywidualnych i społecznych tożsamości. Ta niejasność – i związana z nią niejasna przynależność tego tekstu do jakoś wyodrębnialnych gatunków – odzwierciedla się w podtytule jednego z rozdziałów książki. Niestety, nie umiałem go napisać po polsku tak, aby owa niejasność mogła być jasno wyłożona. Stąd angielskie: The Social, Science, Fiction – czyli to, co społeczne, nauka i fikcje. Albo, jeśli wolisz Czytelniku Wirtualny, The Social Science Fiction. Fikcja nauki społecznej. Społeczna science fiction.


Zbyszko Melosik, Tomasz Szkudlarek


Wersja elektroniczna książki nie zawiera treści umieszczonych na płycie CD dołączanej do wersji drukowanej.

E-book „Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 44.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

1. Wstęp: i kto to mówi? 7
2. Nauki społeczne u schyłku nowoczesności 13
2.1. Ponowoczesność jako dramat; ponowoczesność jako nadzieja 19
2.1.1. Teoria nowoczesna 22
2.1.2. Pedagogika jako teoria 23
2.1.3. Muzeum jako teoria 27
2.1.4. Madonna i shopping: teorie wyzwolone? 31
2.2. Teoria jako turystyka 33
2.2.1. Pedagogika po nowoczesności 36
2.2.2. Turystyczna krytyka 44
2.2.3. Dekonstrukcja 48
3. Miejsce, przemieszczenie, tożsamość 55
3.1. Globalizm, lokalizm, tożsamość 57
3.2. Miejsca i wartości 71
3.3. Wspólnoty 77
3.4. Przemieszczenie i dekolonizacja: pożądanie tożsamości 79
4. Profile tożsamości 89
4.1. Wolność i uwiedzenie 90
4.1.1. Kuszenie 98
4.1.2. Sacrum i codzienność 99
4.1.3. Wartości w stylu pop 107
5. Edukacja i kultura popularna 115
5.1. Tekstualność: krytyka i pedagogia 116
5.2. Pedagogia sztuki interwencji 120
6. Zakończenie 127
7. Bibliografia 129