Ku demokratycznej szkole. Zaangażowanie w budowę lepszego świata

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Format: | |
Ilość stron: | 204 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323242826 |
Data: | 2025-04-02 |
Opis e-booka:
Monografia stanowi zbiór artykułów powstałych jako pokłosie XI Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. Na prośbę redaktorek badaczki i badacze reprezentujący różne ośrodki akademickie w kraju podjęli namysł nad zagadnieniem zaangażowania w budowanie demokratycznej edukacji i z jej udziałem tworzenia świata bardziej sprawiedliwego, solidarnego, przyjaznego różnorodnościom, sprzyjającego emancypacji jednostek i grup społecznych. Poszczególne teksty koncentrują się wokół ważnych i aktualnych zagadnień, m.in.: kultury demokratycznej szkoły, feminizacji zawodu nauczyciela, znaczenia przedszkola i edukacji przedszkolnej w XXI wieku, edukacji włączającej, inkluzji, empowermentu w edukacji, ćwiczeń w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli, kompetencji medialnych nauczycieli, ich zaangażowania na różnych etapach edukacji, źródeł nauczycielskiego stresu. Sześć pierwszych artykułów zgromadzonych w tomie obrazuje kierunki i obszary koniecznych zmian, wśród nich trzy teksty dotyczą bezpośrednio edukacji włączającej. Kolejne cztery dotykają kwestii doskonalenia edukacji poprzez zwiększanie kompetencji zawodowych nauczycieli i ich zaangażowania. Ostatni artykuł, ilustrujący codzienność pracy pedagogicznej z jej specyficznymi problemami (w sferze relacji z rodzicami), sygnalizuje obszar wsparcia potrzebnego nauczycielom i nauczycielkom.
E-book „Ku demokratycznej szkole. Zaangażowanie w budowę lepszego świata” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 23.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Anna Zielińska, Marta Jadwiga Pietrusińska, Budowanie demokratycznej kultury szkoły jako wyzwanie dla współczesnej edukacji
Elżbieta Górnikowska-Zwolak, Feminizacja zawodu nauczycielskiego i androcentryzm polszczyzny a szanse rozwoju potencjałów dziewcząt i kobiet
Kinga Kuszak, Znaczenie przedszkola i edukacji przedszkolnej w początkach XXI wieku
Marzenna Zaorska, Edukacja włączająca jako szansa oraz wyzwanie dla współczesnej edukacji dzieci, młodzieży, uczących się osób dorosłych
Helena Liwo, Katarzyna Materny, Nauczyciele wobec edukacji włączającej – konieczność niepozorowanej zmiany
Zenon Gajdzica, Reguły kolizyjne w kreowaniu kultury inkluzyjnej / systemu edukacji włączającej – między czasem straconym a perspektywą rozwoju
Małgorzata Kabat, Empowerment w działalności nauczyciela
Renata Michalak, Innowacyjny model szkoły ćwiczeń w kształceniu i doskonaleniu się nauczycieli
Natalia Walter, Podnoszenie kompetencji nauczycielskich online poprzez zaangażowane oglądanie oraz tworzenie webinariów
Elżbieta Strutyńska-Laskus, Zaangażowanie nauczycieli w pracę na różnych poziomach szkolnej edukacji
Janina Florczykiewicz, Presja jako źródło stresu nauczycielskiego i jej edukacyjne konsekwencje