pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kształcenie zdalne Zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI wieku

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu
Format: pdf
Ilość stron: 252 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323239994
Data: 2025-03-26
Cena wydawcy: 40.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.

E-book „Kształcenie zdalne Zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI wieku” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Spis treści:

Zamiast wprowadzenia Próba uchwycenia klimatu naszych czasów w kontekście edukacji zdalnej, okraszonej pandemią COVID-19 8
Rozdział I. Przemiany szkolnictwa wyższego na świecie 20
1. Masowość kształcenia a jego komercjalizacja 28
1.1. Facebook jest wrogiem szkoły 32
1.2. YouTube wie, „jak” (się uczyć) 34
1.3. Poza szkolną ławą 38
1.4. Zmieniający się wskaźnik skolaryzacji 42
2. Egalitaryzm i elitaryzm w podejściu do edukacji w dobie kultury instant 52
3. Globalizacja – upodmiotowienie czy uprzedmiotowienie ucznia i nauczyciela 57
3.1. Gdzie podziała się nasza mądrość? 61
3.2. Nauczyciel versus uczeń 68
4. E-learning a nauczanie tradycyjne – możliwości i kierunki zmian 74
Rozdział II. Geneza kształcenia zdalnego 84
1. Komputer – współczesne okno na świat 96
2. Rozwój kształcenia na odległość na przestrzeni lat 106
2.1. Od galaktyki Gutenberga do galaktyki internetu 108
2.2. Kamień węgielny pod kształcenie zdalne – kształcenie korespondencyjne 115
2.3. Kształcenie ponad granicami czasu i przestrzeni 117
Rozdział III. Kształcenie zdalne w perspektywie współczesności 120
1. Typy i rodzaje kształcenia zdalnego 123
2. Współczesne metody kształcenia zdalnego 129
3. Kształcenie zdalne na wyższych uczelniach 137
3.1. Kształcenie zdalne – uwarunkowania i prognozy 138
3.2. Szanse i silne strony kształcenia zdalnego 144
3.3. Zagrożenia i słabe strony zdalnej edukacji 147
4. Implementacje nowych rozwiązań i platformy e-learningowe 151
5. E-edukacja w wybranych ośrodkach akademickich 161
6. Obraz kształcenia zdalnego w szkolnictwie wyższym na świecie 163
Rozdział IV. Student wobec zmian form edukacji w szkole wyższej 180
1. Uniwersytety dla wszystkich 183
2. Polska szkoła przełomu XX i XXI w. 189
3. Digital natives versus digital immigrants 196
4. Społeczeństwo „kopiuj, wklej” 199
5. Kreatywność online, edukacja i autoedukacja w sieci 204
6. Homo sapere digitus 209
7. Uczeń szkoły wyższej w kontekście progresu kształcenia zdalnego 211
Podsumowanie 216
Bibliografia 228
Spis rycin i tabel 248
Summary. Remote learning. Changes in Polish education in the first decade of the 21st century 250