
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | MiND |
Format: | |
Ilość stron: | 167 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788362445516 |
Data: | 2025-04-07 |
26.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Jesper Juul, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach.Juul postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
E-book „Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców?” - Wydawca: MiND. Cena 26.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
1. Uczniowie pod presją
Dzieci chcą się uczyć
Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego
Utrata wspólnych wartości
Samodzielne myślenie zamiast wykonywania rozkazów
Wychowawcze zadania szkoły
Za co odpowiadają rodzice?
Co mogą szkolni psychologowie?
Czego potrzebują dzieci?
2. Szkolny trójkąt
Kobiety przetarły drogę dzieciom
Jakich uczniów chcą szkoły?
Szkoła w defensywie
Kompetencje w budowaniu relacji
Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji?
Siła definicyjna dorosłych
Sztuka dialogu
Czy media są niebezpieczne?
Praca domowa jako zarzewie konfliktów
Otwartość i uznanie
3. Jak można rozluźnić szkołę?
Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem
4. Rozmowy z rodzicami
5. Nasza porażka z trudną młodzieżą
Nadmiar odpowiedzialności
Czy istnieją trudne dzieci, czy tylko my chcemy mieć za łatwo?
Cała władza w ręce specjalistów
Konieczność otwarcia się
Posłuszeństwo za wszelką cenę?
Obiekty pedagogiczne
Wiara w siebie a poczucie własnej wartości
Kiedy współdziałanie i relacje są udane?
6. Kto to jest dobry pedagog?
Jakie mamy cele wychowawcze?
Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne?
Autorytet osobisty nauczycieli
Relacja podmiot‒podmiot
Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji
Integralność i współdziałanie
7. W stronę szkoły jutra
Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu
Dzieci chcą się uczyć
Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego
Utrata wspólnych wartości
Samodzielne myślenie zamiast wykonywania rozkazów
Wychowawcze zadania szkoły
Za co odpowiadają rodzice?
Co mogą szkolni psychologowie?
Czego potrzebują dzieci?
2. Szkolny trójkąt
Kobiety przetarły drogę dzieciom
Jakich uczniów chcą szkoły?
Szkoła w defensywie
Kompetencje w budowaniu relacji
Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji?
Siła definicyjna dorosłych
Sztuka dialogu
Czy media są niebezpieczne?
Praca domowa jako zarzewie konfliktów
Otwartość i uznanie
3. Jak można rozluźnić szkołę?
Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem
4. Rozmowy z rodzicami
5. Nasza porażka z trudną młodzieżą
Nadmiar odpowiedzialności
Czy istnieją trudne dzieci, czy tylko my chcemy mieć za łatwo?
Cała władza w ręce specjalistów
Konieczność otwarcia się
Posłuszeństwo za wszelką cenę?
Obiekty pedagogiczne
Wiara w siebie a poczucie własnej wartości
Kiedy współdziałanie i relacje są udane?
6. Kto to jest dobry pedagog?
Jakie mamy cele wychowawcze?
Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne?
Autorytet osobisty nauczycieli
Relacja podmiot‒podmiot
Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji
Integralność i współdziałanie
7. W stronę szkoły jutra
Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu