pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu. Wybrane problemy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 196 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378756002
Data: 2025-02-04
16.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Autorzy w niniejszej monografii podjęli próbę zbadania przejawów kreatywności (i w opozycji do niej – rutyny) językowej w wybranych obszarach praktyki gospodarczej oraz teorii odnoszącej się do nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządzania). W książce ujęto rozważania na temat: kreatorów nieszablonowych językowych wytworów pracy, miejsca kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności, barier stosowania kreatywności językowej, oglądu językowych wytworów pracy z perspektywy różnych teorii twórczości, przejawów i funkcji kreatywności językowej oraz możliwości ich pomiaru, uzusu językowego, a także kreatywności językowej w kontekście rutyn organizacyjnych.

E-book „Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu. Wybrane problemy” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 16.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
Część I. Aspekty teoretyczno-metodyczne
1. Kreatywność na płaszczyźnie językowej a wyzwania rynkowe 13
1.1. Wytwory pracy o charakterze językowym i ich kreatorzy 13
1.2. Pojęcie, cechy i umiejscowienie kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności 17
1.3. Kreatywność nowatorskich językowych rozwiązań z perspektywy teorii twórczości 21
1.4. Przejawy kreatywności językowej 25
1.5. Propozycje pomiaru kreacji leksykalnej i frazeologicznej 31
1.6. Funkcje kreatywności językowej w warunkach rynku doznań, gospodarki kreatywnej i wielogeneracyjności oraz potencjalne bariery ich realizacji 33
2. Rutyny organizacyjne i ich język 38
2.1. Rutyny organizacyjne jako odzwierciedlenie uzusu językowego 38
2.2. Rodzaje i poziomy rutyn organizacyjnych a kodyfikacja języka 41
2.3. Rutyny organizacyjne z perspektywy podejścia ewolucyjnego i procesualnego oraz językowego uczenia się 45
2.4. Zmienność rutyn a kreatywność językowa 48
Część II. Egzemplifikacja i wyniki własnych analiz empirycznych
3. Kreatywność językowa tytułów publikacji ekonomicznych 55
4. Metafory rynku 67
5. Antropomorfizacje i anglicyzmy w nazwach koncepcji zarządzania 73
6. Przejawy kreatywności językowej w określeniach kultur, struktur i strategii organizacyjnych 76
7. Relacje: rutyna – kreatywność w recenzjach dorobku naukowego z zakresu zarządzania 79
7.1. Postępowanie badawcze 79
7.2. Kreatywność językowa – rezultaty analizy treści i wynikające z niej wnioski 80
7.3. Oprogramowanie usprawniające identyfikację rutynowych określeń 116
7.4. Wyniki analizy „języka rutynowego” i ich interpretacja 118
8. Przyciąganie klientów biur podróży poprzez nieszablonowe środki językowe w nazwach ofert wycieczek 126
8.1. Materiał badawczy i rezultaty jego analizy 126
8.2. Wnioski 135
9. Ładunek kreatywności nazw na rynku szkoleń 139
10. Kreatywność nazw firm sektora HoReCa 145
11. Projektowanie ogłoszeń rekrutacyjnych z użyciem innowacyjnych form językowych 150
11.1. Obecność kreatywnych form językowych w sformułowaniach ofert pracy 150
11.2. Etapy projektowe 162
Zakończenie 171
Bibliografia 175
Spis rysunków 189
Spis tabel 191
Informacja o Autorach 193