Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 200 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378750178 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Prezentowana publikacja rozwija myślenie o przyszłości i wprowadza w programowanie rozwoju miast i aglomeracji miejskich w oparciu o sektor kreatywny zawiera propozycje autorskie pochodzące z różnych ośrodków akademickich. W pierwszej części publikacji znalazły się teksty, których myślą przewodnią jest pozycjonowanie kultury i gospodarki kreatywnej w funkcji dziedzin i nowych podstaw konkurencyjności miast i aglomeracji. Część druga zawiera teksty autorskie, w których w różnym stopniu przewija się wątek rywalizacji miast poprzez związanie ze sobą ich rozwoju kulturalnego i rozwoju gospodarczego.Warto podkreślić, że gospodarka kreatywna miast i aglomeracji staje się dynamicznym sektorem o coraz bardziej różnicującej się kompozycji branżowej. To zróżnicowanie ujawnia się w coraz częściej podejmowanych badaniach empirycznych odnoszących się do polskich miast. Można wyrazić przekonanie, że z jednej strony polska statystyka miast wzbogaci się i udostępni podstawowe dane i informacje o sektorze kultury i przemysłach kreatywnych, z drugiej samorządy terytorialne umocnią się w przekonaniu, że inwestowanie w kulturę opłaca się i wspieranie rozwoju gospodarki kreatywnej stanie się jednym z priorytetowych obszarów ich decyzji strategicznych.
E-book „Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 22.50 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Część I. KULTURA I KREATYWNA GOSPODARKA JAKO CZYNNIKI KONKURENCYJNOŚCI MIAST I AGLOMERACJI 9
Jan Sucháček : SELF-GOVERNANCE: A FACILITATOR FOR CREATIVE MILIEU 11
Adam Drobniak : KULTURA I PRZEMYSŁY KREATYWNE – DOŚWIADCZENIA, TENDENCJE ROZWOJOWE, NOWE OBSZARY BADAWCZE W MIASTACH 21
Anna Celmer : MIARY KREATYWNOŚCI NA BAZIE WYBRANYCH MODELI I TEORII PRZEMYSŁÓW KREATYWNYCH 41
Osvald Milerski : VLIV KREATIVNÍ TŘÍDY NA RŮST KONKURENCESCHOPNOSTI MĚST A AGLOMERACÍ 55
Małgorzata Podogrodzka : INDEKS FLORIDY 3T – TALENT. PROPOZYCJA KOREKTY 65
Anna Mempel-Śnieżyk : GOSPODARKA KREATYWNA – KWESTIE INTERPRETACYJNE Z UWZGLĘDNIENIEMMOŻLIWYCH ZWIĄZKÓW Z TURYSTYKĄ KULTUROWĄ 80
Przemysław Kniaziuk : POLITYKA REGIONALNA UNII EUROPEJSKIEJ A GOSPODARKA KREATYWNA JAKO CZYNNIK WZROSTU INNOWACYJNOŚCI MIAST I REGIONÓW 88
Część II. RYWALIZACJA MIAST NA RZECZ ROZWOJU KULTURALNEGOI EKONOMICZNEGO 103
Blanka Marková : ANALÝZA VYBRANÝCH EVENTS KANDIDATURY MĚSTA OSTRAVY NA TITUL EVROPSKÉ HLAVNÍ MĚSTO KULTURY 2015 105
Edyta Płaskonka : EUROPEJSKA STOLICA KULTURY 2016 – W POSZUKIWANIU KLASY KREATYWNEJ, NOWOCZESNEGO CZYNNIKA ROZWOJU POLSKICH MIAST 116
Beata Namyślak : WROCŁAW JAKO KANDYDAT DO EUROPEJSKIEJ STOLICY KULTURY 2016. PRZYGOTOWANIA DO RYWALIZACJI MIAST NA RZECZ ROZWOJU KULTURALNEGO I EKONOMICZNEGO 129
Alicja Zakrzewska-Półtorak : INTEGRACJA AGLOMERACJI WROCŁAWSKIEJ A DZIAŁALNOŚCI KREATYWNE 139
Jerzy Suchta, Anna Cellmer, Janusz Jasiński : ROZWÓJ SPOŁECZNO-GOSPODARCZY OLSZTYNA JAKO EFEKT DZIAŁALNOŚCI SEKTORÓW KREATYWNYCH 155
Jakub Kwaśny : KLASA KREATYWNA SZANSĄ NA ROZWÓJ TARNOWA?! 166
LITERATURA 183
INFORMACJE O AUTORACH 199