pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Koncepcja społecznej odpowiedzialności i koncepcja zrównoważonego rozwoju w procesie funkcjonowania organizacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ
Format: pdf
Ilość stron: 168 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323396031
Data: 2025-02-04
39.90 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

„Podjęta przez Autorów problematyka wpisuje się trafnie w obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój paradygmatów zarządzania, które wytyczają różne orientacje w nauce, stanowiąc ideową podstawę dla powstawania naukowych koncepcji, a tym samym tworzą fundament dla funkcjonowania wspólnot naukowych. W tym kontekście należy zauważyć, że prezentowane w monografii koncepcje zarządzania wyrosły na gruncie takich paradygmatów, jak paradygmat zrównoważonego rozwoju oraz paradygmat etyki gospodarowania, których sformułowanie i rozwój stawały się także odpowiedzią na nowe wyzwania, jakie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-gospodarcza stawiała przed przedsiębiorstwami”
Z recenzji dra hab. Andrzeja Jakiego, prof. UEK
Opracowanie stanowi kompendium wiedzy dotyczącej koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji w kontekście kształtowania ich konkurencyjności i innowacyjności. Jednym z istotnych elementów publikacji jest ukazanie istoty, znaczenia oraz wyzwań edukacji społecznie odpowiedzialnej w zmiennym i turbulentnym otoczeniu gospodarczym. Niewątpliwą zaletą monografii jest połączenie walorów naukowych z celami dydaktycznymi.

E-book „Koncepcja społecznej odpowiedzialności i koncepcja zrównoważonego rozwoju w procesie funkcjonowania organizacji” - Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ. Cena 39.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
1. Założenia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności oraz koncepcji zrównoważonego rozwoju 13
Wprowadzenie 13
1.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju 14
1.2. Rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju 24
1.3. Działalność społeczna organizacji 42
1.4. Badania i oceny społecznej odpowiedzialności organizacji w Polsce 45
1.5. Zaangażowanie sektora MSP w działania społecznie odpowiedzialne 49
2. Edukacja społecznie odpowiedzialna 63
Wprowadzenie 63
2.1. Miejsce i rola pracownika odpowiedzialnego za CSR w przedsiębiorstwie 64
2.2. Potrzeba doskonalenia pracowników w zakresie społecznej odpowiedzialności 71
2.3. Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność organizacji w procesie edukacji 73
2.4. Model fińskiej edukacji jako jeden z elementów benchmarkingu 77
2.5. Nowy wymiar polskiej edukacji uwzgledniający zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność 79
2.6. Rola kompetentnego nauczyciela 81
2.7. Stan polskiej edukacji na tle potrzeb rynku pracy 82
2.8. Społeczna odpowiedzialność w praktyce uczelni wyższych 86
2.9. Wyzwania edukacji zrównoważonej i społecznie odpowiedzialnej w obliczu zmian otoczenia 92
3. Wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w aspekcie wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw 95
Wprowadzenie 95
3.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstw 98
3.2. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 106
3.3. Koncepcja społecznej odpowiedzialności jako źródło przewagi konkurencyjnej 111
3.4. Znaczenie interesariuszy w kreowaniu przewagi konkurencyjnej w modelu CSR 116
3.5. Rola giełdy papierów wartościowych i indeksów społecznej odpowiedzialności w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych 140
Podsumowanie 147
Bibliografia 151
Spis tabel 165