Komunikowanie organizacji w kryzysie. Metody i modele ograniczania ryzyka
Dariusz Tworzydło
![Komunikowanie organizacji w kryzysie. - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/622000/komunikowanie-organizacji-w-kryzysie-metody-i-modele,622874-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 194 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301221959 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
• Praktyczna analiza strategii zarządzania kryzysem• Autorskie, nowe, nigdzie wcześniej niepublikowane modele komunikowania
Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (…). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, które umożliwiają wymianę myśli, ale także hejt, mowa nienawiści, fake newsy, stalking czy inne źródła kryzysów ‒ wszystko to rozbudziło w świadomych menedżerach nie tylko potrzebę obserwacji otoczenia, ale również rozwijania umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach problemowych. Celem tej książki jest wskazanie kluczowych czynników determinujących procesy komunikacyjne w obszarze zarządzania sytuacjami kryzysowymi, ze szczególnym uwzględnieniem tych z nich, które w największym stopniu wywierają wpływ na decyzje podejmowane przez menedżerów uczestniczących w pracach sztabów kryzysowych.
Ze wstępu
Książka ta, poświęcona ważkiemu zagadnieniu komunikowania w kryzysie, budzi mój szacunek i uznanie przede wszystkim ze względu szerokie wykorzystanie przez Autora nie tylko bogatej literatury przedmiotu, ale także wyników wielu aktualnych badań. Stanowi ważne i cenne kompendium wiedzy o metodach zażegnywania kryzysów wizerunkowych. Nie tylko porządkuje naszą dotychczasową wiedzę o zarządzaniu w sytuacji zaistniałego kryzysu, ale także wprowadza do tej problematyki nowe ważne elementy.
prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski
Jest to jedna z niewielu prac z ostatnich lat w Polsce, które w sposób tak kompleksowy odniosły się do dorobku teoretycznego i praktycznego w zakresie zarządzania komunikowaniem. (…) Wyodrębniono w niej cechy wyróżniające zachowania menedżerów w momencie pojawienia się problemów o podłożu wizerunkowym oraz przedstawiono analizę skutków psychologicznych u specjalistów PR odczuwanych podczas uczestnictwa w sytuacjach kryzysowych i określono poziom stresu towarzyszącego najpoważniejszym kryzysom wizerunkowym.
prof. dr hab. Jerzy Olędzki
E-book „Komunikowanie organizacji w kryzysie. Metody i modele ograniczania ryzyka” - Wydawca: Naukowe PWN.
Spis treści:
Rozdział 1. Wizerunek, reputacja i kryzys – definicje i kluczowe zależności 15
1.1. Definiowanie wizerunku i reputacji w kontekście potencjalnych zagrożeń 15
1.2. Kryzys – analiza definicji 18
1.3. Podatność organizacji na zdarzenia kryzysowe 23
1.4. Procesowe podejście do zmian w wizerunku 26
1.5. Pomiar wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa 28
1.6. Wpływ sytuacji kryzysowych na otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa 34
Rozdział 2. Przyczyny i skutki zdarzeń kryzysowych 37
2.1. Przyczyny sytuacji kryzysowych 37
2.2. Skutki sytuacji kryzysowych 41
2.2.1. Psychologiczne skutki wynikające z kryzysów wizerunkowych 43
2.2.2. Stres i jego wpływ na kształtowanie się sytuacji kryzysowych 54
2.2.3. Ekonomiczne i społeczne skutki wizerunkowych sytuacji kryzysowych 57
2.3. Stan bezczynności podczas kryzysu wizerunkowego 59
2.4. Przesłanki podejmowania ryzyka z uwzględnieniem potencjalnych skutków zdarzeń 65
2.5. Nauka na błędach jako element budowania doświadczenia 68
2.6. Zrozumienie problemu jako podstawa w prognozowaniu i podejmowaniu decyzji 71
Rozdział 3. Przygotowanie do reagowania w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych 74
3.1. Przygotowanie do wystąpienia potencjalnych kryzysów 74
3.2. Szkolenia i warsztaty jako element wsparcia w przygotowaniu do kryzysów 81
3.3. Predyspozycje menedżerów w zakresie radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi 82
3.4. Dobór zespołu i zadania sztabu kryzysowego 87
3.5. Nauka przez analogie 93
3.6. Wsparcie zewnętrzne a ograniczenia wewnętrzne 95
3.7. Prawo do zmiany decyzji w kryzysie jako element pozycji silnej 97
3.8. Relacje wewnętrzne jako element wsparcia przy podejmowaniu decyzji w kryzysie 99
3.8.1. Zasady budowania relacji wewnętrznych 99
3.8.2. Relacje wewnętrzne a narzędzia komunikowania 100
3.8.3. Komunikowanie do otoczenia wewnętrznego w kryzysach wizerunkowych 103
3.9. Budowanie zaufania i jego wykorzystanie w sytuacjach kryzysowych 105
Rozdział 4. Reagowanie w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych 107
4.1. Działania podejmowane w sytuacjach kryzysowych 107
4.2. Czynniki determinujące skuteczność w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych 118
4.3. Reakcje menedżerów podczas sytuacji kryzysowych 124
4.4. Zaangażowanie podmiotów zewnętrznych w proces rozwiązywania sytuacji kryzysowych 132
4.5. Kluczowe czynniki determinujące zarządzanie w sytuacjach kryzysowych 134
4.6. Aktywne i pasywne strategie zarządzania kryzysem 137
4.7. Style radzenia sobie ze stresem w kryzysie 142
4.8. Błędy w sytuacji kryzysowej 145
4.9. Stopień wpływu wybranych czynników na decyzje podczas kryzysu 147
4.10. Siły wspierające i hamujące w procesie zarządzania podczas kryzysów 153
Model komunikowania organizacji w kryzysie. Podsumowanie 159
Wnioski 165
Suplement. Typologia specjalistów public relations 170
Scenariusz wywiadu pogłębionego nt. postaw i zachowań menedżerów zarządzających kryzysami wizerunkowymi 175
Badanie opinii specjalistów public relations – ankieta 178
Bibliografia 184
Spis tabel 189
Spis rysunków 191
Indeks 192
O autorze 195