pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych. Studium przypadku

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 323 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378752684
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 21.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z wykorzystaniem instrumentów mediów placówek oświatowych podległych Kuratorium Oświaty w Katowicach. Uzyskane wyniki mogą jednakże stanowić materiał porównawczy dla podobnych badań, które są lub mogą być prowadzone w innych regionach. Instytucje oświatowe w różnych regionach, pomimo różnic wynikających z warunków lokalnych, wykazują wiele podobieństw w swojej działalności. Rozdział pierwszy ma charakter uniwersalny, pozornie abstrahujący od drugiej części książki, w której prezentowane są wyniki badań. W rozdziale drugim scharakteryzowano zadania i rolę rzecznika prasowego Kuratorium Oświaty, a także przytoczono formy kontaktów z prasą, radiem i telewizją. Rozdział trzeci stanowi studium przypadku miesięcznika „Magazyn Szkolny”. Treścią rozdziału czwartego są badania nad witrynami internetowymi szkół w województwie śląskim. Ich celem było określenie funkcji pełnionych przez te witryny.

E-book „Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych. Studium przypadku” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

Wstęp 7
1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych 13
1.1. Media a komunikowanie 15
1.2. Marketing instytucji oświatowych — na tle ewolucji marketingu 29
1.3. Relacja jako podstawa działań marketingowych organizacji usługowej 46
1.4. Szkoła jako instytucja usług publicznych działająca na obszarze samorządu terytorialnego 68
1.5. Podstawy funkcjonowania public relations w administracji samorządowej 98
1.6. Praktyka działań public relations w komunikacji marketingowej instytucji oświaty z wykorzystaniem mediów 112
2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych — media tradycyjne 133
2.1. Rola i zadania rzecznika prasowego. Kontakty z prasą, radiem i telewizją 135
2.2. Szkoła w mediach lokalnych 144
2.3. Czasopisma i magazyny adresowane do środowiska oświatowego oraz prasa opinii 169
3. Problematyka „Magazynu Szkolnego” 183
3.1. Zawartość czasopisma — charakterystyka 185
3.2. Przepisy prawne 224
3.3. Relacje z imprez szkolnych, konferencji 226
3.4. Programy, projekty, akcje edukacyjne 230
3.5. Konkursy 233
3.6. Sprawozdania z działalności / rozwój i inwestycje 235
3.7. Współpraca międzyszkolna/międzynarodowa 238
3.8. Nowe rozwiązania edukacyjne 240
3.9. Problemy na drodze wychowawczej 242
3.10. Wspomaganie edukacji 248
3.11. Podsumowania/raporty 250
3.12. Twórczość własna uczniów i nauczycieli 251
3.13. Propagowanie wiedzy ekologicznej 253
3.14. Ogłoszenia/reklamy 254
4. Internet Public Relations w placówkach oświatowych 259
4.1. Polskie doświadczenia Internet PR 261
4.2. Internet PR w szkole 265
4.3. Witryny internetowe szkół w województwie śląskim — wyniki badań 271
Zakończenie 293
Bibliografia 303
Spis rysunków 317
Spis tabel 318
Spis wykresów 319
Aneks 321