Kompetencje w certyfikowaniu i audytowaniu systemów zarządzania jakością produktów
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 195 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378754190 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Niniejsza monografia poświęcona jest kompetencjom personelu jednostek certyfikujących, a także personelu kontraktowego, pełniącego funkcje zewnętrznego audytora znormalizowanych systemów zarządzania. Kierując się potrzebą aktualizowania i doskonalenia kompetencji audytorów systemów zarządzania, Autorki podjęły wysiłek zaktualizowania wiedzy o certyfikowaniu i audytowaniu systemów zarządzania, uwzględniając regulacje wiążące akredytowane jednostki certyfikujące oraz wytyczne o audytowaniu systemów zarządzania. Monografia składa się ze wstępu, sześciu rozdziałów oraz podsumowania. Książka przeznaczona jest dla zainteresowanych aktualizowaniem i doskonaleniem wiedzy o normalizacji, akredytacji i certyfikacji systemów zarządzania, o kompetencjach i umiejętnościach personelu w zakresie certyfikowania systemów oraz ich audytowania oraz o warsztacie audytora systemów zarządzania. W szczególności kierowana jest do zainteresowanych umiejętnościami przeprowadzania skutecznego audytu, formułowania pytań audytowych, identyfikowania niezgodności i potencjału doskonalenia, a także formułowania precyzyjnych, pisemnych niezgodności i spostrzeżeń.
E-book „Kompetencje w certyfikowaniu i audytowaniu systemów zarządzania jakością produktów” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 19.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział 1
Rynek certyfikacji systemów zarządzania w Polsce
1.1. Tendencje w rozwoju certyfikacji systemów zarządzania jakością produktów 9
1.2. Akredytacja, autoryzacja i notyfikacja w systemie unijnej oceny zgodności 19
1.3. Normalizacja wyrazem ujednolicenia wymagań wyrobów, systemów i procesów 30
1.4. Wymagania dla jednostek certyfikujących systemy zarządzania w organizacji 40
Rozdział 2
Rygory jednostki certyfikującej systemy zarządzania w organizacji
2.1. Rozwój certyfikacji systemów zarządzania 49
2.2. Certyfikacja u klienta – wymagania względem audytorów zewnętrznych 54
2.3. Prowadzenie procesu certyfikacji systemu u klienta z punktu widzenia jednostki certyfikującej 58
Rozdział 3
Wprowadzenie do audytowania znormalizowanych systemów zarządzania w organizacjach
3.1. Zmiany w normie PN-EN ISO 9001:2015 w odniesieniu do edycji normy PN-EN ISO 9001:2009 72
3.2. Audyt wewnętrzny jako narzędzie oceny systemu zarządzania w organizacji 85
3.3. Proces audytu wewnętrznego przeprowadzany z wykorzystaniem nośników tradycyjnych 94
3.4. Rada jakości organem inspirującym działania doskonalące 99
Rozdział 4
Kompetencje – obowiązki, odpowiedzialność i uprawnienia audytora
4.1. Wiedza i umiejętności audytora – wymagania wobec audytorów 102
4.2. Wytyczne normy PN-EN ISO 19011:2012 105
4.3. Komunikacja audytora z audytowanym 108
Rozdział 5
Metodyczny warsztat audytora i jego instrumentarium
5.1. Zasady i etapy przeprowadzenia audytu systemu zarządzania jakością produktów 113
5.2. Ustalenie próbki do audytowania 131
5.3. Techniki i narzędzia stosowane w trakcie audytu 133
5.4. Lista pytań audytowych 135
5.5. Dokumentowanie wyników audytu 137
5.6. Scenki audytowe 143
5.7. Identyfikowanie zgodności/niezgodności 145
Rozdział 6
Ryzyko w audytowaniu systemu zarządzania jakością
6.1. Zjawisko niepewności wyzwaniem dla kierownictwa organizacji 148
6.2. Analiza i ocena ryzyka według rygorów standardu ISO 31000 151
6.3. Przykład praktyczny szacowania ryzyka 153
Podsumowanie 169
Załączniki
1. Kodeks etyczny 171
2. Lista pytań audytowych do badania zgodności systemu zarządzania jakością (SZJ) z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009 174
3. Tablice rozkładu t-Studenta 181
4. Zestaw udokumentowanych informacji dla zintegrowanych systemów zarządzania 183
Bibliografia 187
Spis rysunków 193
Spis tabel 194