pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 345 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788372467089
Data: 2025-02-07
36.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych.

Niniejsza monografia zawiera teksty, których zasadnicze tezy koncentrują się wokół problematyki kompetencji absolwentów studiów ekonomicznych w perspektywie nauki i biznesu. Zmiany, przed którymi stanęło szkolnictwo wyższe, skłaniają ku pogłębionej refleksji nad dalszymi kierunkami rozwoju określanymi przez nowe oczekiwania gospodarki, nowe uwarunkowania legislacyjne i społeczno-demograficzne.

E-book „Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 36.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WSTĘP 9

Piotr Bielecki: Kompetencje absolwentów studiów wyższych w świetle ogólnoeuropejskich badań CHEERS, REFLEX i TUNING 13

Rozdział I. KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW STUDIÓW EKONOMICZNYCH – PERSPEKTYWA ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO 67

Halina Buk: Postulaty praktyków gospodarczych w zakresie procesu dydaktycznego na uczelni wyższej 69

Józefa Kramer: Efekty kształcenia a kompetencje naukowe i dydaktyczne nauczycieli akademickich (w polskich realiach) 77

Elżbieta Kryńska: Absolwenci szkół wyższych na rynku pracy. Oczekiwania i rzeczywistość 87

Krystyna Lisiecka: Konsorcja naukowe formą tworzenia wiedzy dla teorii i praktyki 102

Grażyna Musiał: Społeczne uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku 112

Zdeněk Mikoláš, Petr Němčik: Dostosowanie kompetencji absolwentów kierunków ekonomicznych do oczekiwań pracodawców 132

Rozdział II. KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM 147

Józef Biolik, Ewa Madej: Próba oceny jakości kształcenia na podstawie analizy wyników sesji oraz ankiet absolwentów 149

Bożena Czekańska-Mirek: O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y 163

Grażyna Gruszczyńska-Malec, Janusz Strużyna: Budowanie kompetencji absolwentów uniwersytetu 171

Krzysztof Leja: Kompetencje absolwenta kierunku unikatowego – Zarządzanie inżynierskie 187

Andrzej Piosik: Ewaluacja programów studiów na poziomie wydziałowym i instytucjonalnym 199

Anna Sowińska: Psychologia na uczelni ekonomicznej: wiedza psychologiczna a kompetencje absolwenta uczelni ekonomicznej 210

Ewa Stachura: Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce 220

Leszek Żabiński: Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie) 226


Rozdział III. ADAPTACJA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW DO OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY 239

Wojciech Czakon: Elastyczność kompetencji absolwentów na turbulentnym rynku pracy 241

Danuta Kempny: Warsztaty praktyczne w programach nauczania na kierunku Logistyka 249

Monika Cesarska, Kinga Kajfosz: Rozwój kompetencji studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez staże 254

Patrycja Klimas: Kompetencje absolwentów w pracy zawodowej 259

Tomasz Papaj: Oczekiwania terytorialnej administracji publicznej wobec profili kompetencyjnych absolwentów studiów ekonomicznych 272

Barbara Pabian: Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych 285

Paweł Piotrowski, Zbigniew Spyra: Motywy podjęcia studiów i oczekiwania studentów kierunku Gospodarka turystyczna – wyniki badań 295

Anna Ojrzyńska, Grażyna Trzpiot:Selektywność ludzi młodych na rynku pracy 302

Teresa Żabińska: O potrzebie kształcenia w zakresie gospodarki turystycznej 310

LITERATURA 323
INFORMACJA O AUTORACH 343