E-book:
Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu
![Kompetencje absolwentów studiów - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/kompetencje-absolwentow-studiow-ekonomicznych-perspektywa,623795-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 345 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788372467089 |
Data: | 2025-02-07 |
36.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych.Niniejsza monografia zawiera teksty, których zasadnicze tezy koncentrują się wokół problematyki kompetencji absolwentów studiów ekonomicznych w perspektywie nauki i biznesu. Zmiany, przed którymi stanęło szkolnictwo wyższe, skłaniają ku pogłębionej refleksji nad dalszymi kierunkami rozwoju określanymi przez nowe oczekiwania gospodarki, nowe uwarunkowania legislacyjne i społeczno-demograficzne.
E-book „Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 36.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
WSTĘP 9
Piotr Bielecki: Kompetencje absolwentów studiów wyższych w świetle ogólnoeuropejskich badań CHEERS, REFLEX i TUNING 13
Rozdział I. KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW STUDIÓW EKONOMICZNYCH – PERSPEKTYWA ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO 67
Halina Buk: Postulaty praktyków gospodarczych w zakresie procesu dydaktycznego na uczelni wyższej 69
Józefa Kramer: Efekty kształcenia a kompetencje naukowe i dydaktyczne nauczycieli akademickich (w polskich realiach) 77
Elżbieta Kryńska: Absolwenci szkół wyższych na rynku pracy. Oczekiwania i rzeczywistość 87
Krystyna Lisiecka: Konsorcja naukowe formą tworzenia wiedzy dla teorii i praktyki 102
Grażyna Musiał: Społeczne uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku 112
Zdeněk Mikoláš, Petr Němčik: Dostosowanie kompetencji absolwentów kierunków ekonomicznych do oczekiwań pracodawców 132
Rozdział II. KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM 147
Józef Biolik, Ewa Madej: Próba oceny jakości kształcenia na podstawie analizy wyników sesji oraz ankiet absolwentów 149
Bożena Czekańska-Mirek: O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y 163
Grażyna Gruszczyńska-Malec, Janusz Strużyna: Budowanie kompetencji absolwentów uniwersytetu 171
Krzysztof Leja: Kompetencje absolwenta kierunku unikatowego – Zarządzanie inżynierskie 187
Andrzej Piosik: Ewaluacja programów studiów na poziomie wydziałowym i instytucjonalnym 199
Anna Sowińska: Psychologia na uczelni ekonomicznej: wiedza psychologiczna a kompetencje absolwenta uczelni ekonomicznej 210
Ewa Stachura: Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce 220
Leszek Żabiński: Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie) 226
Rozdział III. ADAPTACJA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW DO OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY 239
Wojciech Czakon: Elastyczność kompetencji absolwentów na turbulentnym rynku pracy 241
Danuta Kempny: Warsztaty praktyczne w programach nauczania na kierunku Logistyka 249
Monika Cesarska, Kinga Kajfosz: Rozwój kompetencji studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez staże 254
Patrycja Klimas: Kompetencje absolwentów w pracy zawodowej 259
Tomasz Papaj: Oczekiwania terytorialnej administracji publicznej wobec profili kompetencyjnych absolwentów studiów ekonomicznych 272
Barbara Pabian: Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych 285
Paweł Piotrowski, Zbigniew Spyra: Motywy podjęcia studiów i oczekiwania studentów kierunku Gospodarka turystyczna – wyniki badań 295
Anna Ojrzyńska, Grażyna Trzpiot:Selektywność ludzi młodych na rynku pracy 302
Teresa Żabińska: O potrzebie kształcenia w zakresie gospodarki turystycznej 310
LITERATURA 323
INFORMACJA O AUTORACH 343
Piotr Bielecki: Kompetencje absolwentów studiów wyższych w świetle ogólnoeuropejskich badań CHEERS, REFLEX i TUNING 13
Rozdział I. KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW STUDIÓW EKONOMICZNYCH – PERSPEKTYWA ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO 67
Halina Buk: Postulaty praktyków gospodarczych w zakresie procesu dydaktycznego na uczelni wyższej 69
Józefa Kramer: Efekty kształcenia a kompetencje naukowe i dydaktyczne nauczycieli akademickich (w polskich realiach) 77
Elżbieta Kryńska: Absolwenci szkół wyższych na rynku pracy. Oczekiwania i rzeczywistość 87
Krystyna Lisiecka: Konsorcja naukowe formą tworzenia wiedzy dla teorii i praktyki 102
Grażyna Musiał: Społeczne uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku 112
Zdeněk Mikoláš, Petr Němčik: Dostosowanie kompetencji absolwentów kierunków ekonomicznych do oczekiwań pracodawców 132
Rozdział II. KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM 147
Józef Biolik, Ewa Madej: Próba oceny jakości kształcenia na podstawie analizy wyników sesji oraz ankiet absolwentów 149
Bożena Czekańska-Mirek: O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y 163
Grażyna Gruszczyńska-Malec, Janusz Strużyna: Budowanie kompetencji absolwentów uniwersytetu 171
Krzysztof Leja: Kompetencje absolwenta kierunku unikatowego – Zarządzanie inżynierskie 187
Andrzej Piosik: Ewaluacja programów studiów na poziomie wydziałowym i instytucjonalnym 199
Anna Sowińska: Psychologia na uczelni ekonomicznej: wiedza psychologiczna a kompetencje absolwenta uczelni ekonomicznej 210
Ewa Stachura: Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce 220
Leszek Żabiński: Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie) 226
Rozdział III. ADAPTACJA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW DO OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY 239
Wojciech Czakon: Elastyczność kompetencji absolwentów na turbulentnym rynku pracy 241
Danuta Kempny: Warsztaty praktyczne w programach nauczania na kierunku Logistyka 249
Monika Cesarska, Kinga Kajfosz: Rozwój kompetencji studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez staże 254
Patrycja Klimas: Kompetencje absolwentów w pracy zawodowej 259
Tomasz Papaj: Oczekiwania terytorialnej administracji publicznej wobec profili kompetencyjnych absolwentów studiów ekonomicznych 272
Barbara Pabian: Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych 285
Paweł Piotrowski, Zbigniew Spyra: Motywy podjęcia studiów i oczekiwania studentów kierunku Gospodarka turystyczna – wyniki badań 295
Anna Ojrzyńska, Grażyna Trzpiot:Selektywność ludzi młodych na rynku pracy 302
Teresa Żabińska: O potrzebie kształcenia w zakresie gospodarki turystycznej 310
LITERATURA 323
INFORMACJA O AUTORACH 343