pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kobieta w kulturze – kultura w kobiecie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 580 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375877762
Data: 2025-04-16
44.90 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: co w zakresie psychologii rodzaju jest kulturowe, społeczne, a co wrodzone? Z drugiej strony książka stanowi zbiór prac związanych ze zmieniającymi się stereotypami płci i rodzaju. W podręczniku przyjęto perspektywę wielowymiarowej analizy doświadczeń życiowych kobiet i mężczyzn, także w aspekcie kulturowym. Założono, że kobiecość i męskość rozwijają się w społeczeństwie, dzięki niemu, a czasem pokonując społeczne czy kulturowe bariery. Stąd w książce Czytelnik znajdzie naukowe teksty dotyczące problematyki płci w obszarze życia zawodowego, rodzinnego, w zakresie tematyki zdrowia czy ogólnego funkcjonowania kobiet i mężczyzn w społeczeństwie.

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza traktuje o męskości i kobiecości w ujęciu międzykulturowym, któremu w poszczególnych publikacjach przyglądają się specjaliści z różnych dziedzin. Druga część książki omawia wymiar męskości – kobiecości z perspektywy psychologii społecznej. W tej części są analizowane problemy, z jakimi spotykają się kobiety polskiej rzeczywistości. Artykuły w niej zgromadzone wieloaspektowo omawiają specyfikę funkcjonowania kobiet w Polsce: od funkcjonowania w życiu rodzinnym, zawodowym, intymnym, aż po zaburzenia związane ze zdrowiem.

Książka może być wykorzystana jako lektura na zajęciach dydaktycznych ze studentami filozofii, socjologii, historii, psychologii, nauk o edukacji czy kulturze, a także kadrę akademicką prowadzącą zajęcia z problematyki dotyczącej płci kulturowej.

E-book „Kobieta w kulturze – kultura w kobiecie” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 44.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Część pierwsza

Kobiecość/męskość – perspektywa międzykulturowa

Męskość – Kobiecość jako wymiar kulturowy
Koncepcje – problemy – pytania – badania

Trzy sari i samochód za pana młodego

Rola empatii i percepcji partnera w związkach romantycznych w Indiach w kontekście badań polskich

Kobiety w stereotypowych i niestereotypowych rolach płciowych – Polska i Indie. Porównanie międzykulturowe

K jak kobieta, K jak kochać

Utajona postawa kobiet egipskich wobec płci własnej i przeciwnej

Międzykulturowa analiza wpływu norm kulturowych na zachowanie – badania polsko-egipskie

Opowieść sudańska

„Dyskretny urok kobiety”. Historia jednego filmu

Czarna kobieta w tyglu północnoamerykańskim

Kobieta w starożytności – u źródeł konfliktu


Część druga

Kobiecość-męskość w społeczeństwie polskim

Płeć psychologiczna mężczyzn naruszających normy prawne a postrzeganie kobiety

Dlaczego kobietom trudniej jest odnieść sukces zawodowy? Utajone stereotypy i uprzedzenia wobec kobiet w pracy

Związek pomiędzy płcią, typem płci psychologicznej a autoprezentacją pośrednią

Dlaczego pary homoseksualne mają być gorszymi rodzicami? Czyli o uprzedzeniach względem rodzicielstwa osób homoseksualnych

Przestępczość a płeć

Pokusy i ich wpływ na natężenie wyznawanych wartości wśród młodych kobiet o mężczyzn

Atena czy Hestia? Postawa polskich studentek wobec osiągnięć

Związki zachodzące pomiędzy niektórymi zmiennymi kulturowymi a wzorami konsumpcji

Ocena własnej atrakcyjności przez kobiety w różnym wieku

Spostrzeganie społeczne „krytykantów” i „pochlebców” przez kobiety i mężczyzn

Wpływ emocji na pamięć kobiet i mężczyzn
Czy to prawda, że dziewczynki czytają lepiej niż chłopcy? Rozwój sprawności czytania w języku polskim w kontekście płci

Natężenie cech składających się na syndrom orientacji prorozwojowej w zależności od płci osób badanych

Ocena zachowań społecznych związanych z wyborem partnera a płeć