pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Klinika akademickiej pedagogiki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 260 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375876703
Data: 2025-04-04
38.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

„Dla cnoty nie ma żadnego większego teatru nad sumienie” – mówił Marcus Tullius Cicero (106–43 p.n.e.), filozof oraz polityk rzymski. I miał rację. Niniejsza publikacja powstała na podstawie mojego blogu, w którym duża część wpisów dotyczyła akademickiej pedagogiki, humanizmu, ciekawych debat naukowych oraz patologii w szkolnictwie wyższym. Poza analizą bieżącej polityki oświatowej i szkolnictwa wyższego podejmuję tam problemy związane z szeroko pojmowaną pedagogiką. To rozprawa o trudnej sztuce czytania ze zrozumieniem i o nożycach, które się odzywają, kiedy uderza się w stół. Blog, podobnie jak każda książka, ma swoją historię. Różne są powody rejestrowania wpisów oraz moderowania komentarzy. Tych tutaj nie zamieszczam, gdyż zainteresowani mogą zajrzeć na stronę internetową i się z nimi zapoznać (www.sliwerski-pedagog.blogspot.com). To, że niektórzy, najczęściej anonimowi czytelnicy blogu przedstawiane treści odniosą do swej własnej sytuacji czy środowiska zawodowego lub społecznego, nie ma związku z moimi wpisami. Wszelkie podobieństwo do zdarzeń, osób i faktów – poza osobami pełniącymi funkcje publiczne i wymienianymi tu z imienia i nazwiska – jest przypadkowe, bo nie o nie tu chodzi, tylko o problemy, z jakimi spotykamy się w różnym czasie, w różnych miejscach i z udziałem różnych osób. Nie interesowało mnie ani ingerowanie, ani tym bardziej rozwiązywanie czyichś problemów za pomocą tego medium…[…]
Zapraszam zatem do lektury i do dyskusji na temat pedagogiki akademickiej.

Bogusław Śliwerski

E-book „Klinika akademickiej pedagogiki” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp

Fałsz w promocji, czyli gdzie się „leczyć”

Niebezpieczne gry społeczne

Kodeks etyczny prowadzenia badań pedagogicznych

Lojalność w horyzoncie wartości

Kto jest winny temu, że minister likwiduje kierunek studiów?

Cooltury akademickiego kłamstwa

Na ostatni moment

Refleksyjnie na nowy rok akademicki 2009/2010

Stanowisko Komitetu Słowianoznawstwa PAN

Test wiarygodności władzy

Pedagogiczne pasożyty

Raport o wpływie Księżyca na ciążę mszyc

Koncert jesienny na dwa rzędy

Czy wolno krytykować kształcenie na kierunku pedagogika?

Edukacyjne gry w prowokacje

Naukowe GPS-y

Magister Urquel

Pedagogika pamięci w przeddzień Święta Zmarłych

Kto nokautuje Polskie Towarzystwo Pedagogiczne?

Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego – reaktywacja II

Troglodyta hipokryta?

Wyzwania autorytetu

Rozmowy o tym, co z nami, i o tym, co przed nami

Jak ustrzec się akademickiej prowincji

Uczyć się warto

Jak postępować z wrogami?

Osoba znacząca jako wytrych

O permanentnym samokształceniu doktorów pedagogiki

Ofiary akademickich nieprawidłowości

Liberałowie o szkolnictwie wyższym

Akademicka przestrzeń pełna luksusu na własność,

czyli wartość dodana w niepublicznych szkołach wyższych

Życie naukowca w kontekstach

Potoczne mądrości w naukowej interpretacji

Nieutrudzanie móżdżku

O współczesnej myśli pedagogicznej

Raport nie tylko o akademickiej „cyrkulacji mózgów”

Gospodarka kapitałem ludzkim

Czy pedagogika jest rzeczywiście nauką gorszą?