pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kierunki rozwoju innowacji w turystyce

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 126 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378755012
Data: 2025-02-07
Cena wydawcy: 12.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Niniejsza monografia, zatytułowana Kierunki rozwoju innowacji w turystyce, jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się na kierunkach gospodarka turystyczna, zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej albo na kierunkach pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zajmujący się na co dzień szeroko pojętą turystyką. Celem monografii w warstwie teoretycznej jest analiza stanu wiedzy na temat wybranych zagadnień innowacyjności, w warstwie praktycznej zaś sformułowanie wniosków dotyczących badanej sfery, a także wskazanie nowych kierunków rozwoju innowacji w odniesieniu do branży turystycznej. Przed współczesnymi firmami turystycznymi pojawiają się bowiem obecnie nowe wyzwania, ale i nowe możliwości rozwoju z wykorzystaniem innowacji. Opracowanie zostało oparte na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz egzemplifikacji nowych praktyk biznesowych stosowanych przez podmioty turystyczne. Jego strukturę tworzy dziewięć rozdziałów, których autorami są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem badawczym oraz przedstawicielka najmłodszego pokolenia naukowców – doktorantka dopiero rozpoczynająca swą karierę naukowo-dydaktyczną.

E-book „Kierunki rozwoju innowacji w turystyce” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

Wstęp 7
Rozdział I
Granice innowacji w turystyce kulturowej (Barbara Pabian) 9
Rozdział II
Dark tourism jako niszowa forma turystyki kulturowej (Beata Reformat) 16
Rozdział III
City placement w kontekście pobudzania turystyki filmowej (Magdalena Sobocińska) 25
Rozdział IV
Vlog jako innowacyjna forma promocji przedsiębiorstw turystycznych (Aleksander Pabian) 36
Rozdział V
Wykorzystanie komunikacji marketingowej w procesie budowania wizerunku marki lokali gastronomicznych – nowe trendy na rynku polskim (Paulina Reformat) 44
Rozdział VI
Innowacje w sferze wyposażenia dodatkowego hoteli (Arnold Pabian) 54
Rozdział VII
Wykorzystanie narzędzi mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku firm turystycznych (Beata Reformat, Paulina Reformat) 60
Rozdział VIII
Miejsce i rola konsumpcji turystycznej w nowym rozumieniu rozwoju zrównoważonego (Agata Małysa-Kaleta) 76
Rozdział IX
Ekonomia współdzielenia w innowacyjnych serwisach internetowych a turystyka zrównoważona (Paweł Piotrowski) 103
Bibliografia 111
Spis fotografii 123
Spis rysunków 123
Spis tabel 124