
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Format: | |
Ilość stron: | 140 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323239253 |
Data: | 2025-04-07 |
Opis e-booka:
Zapotrzebowanie na ludzi zdolnych, twórczo podejmujących wyzwania współczesnego świata, nie traci na aktualności. Nasuwa się szereg pytań o rozmiar oczekiwań, stwarzanie szans, istnienie barier, uwzględnianie potrzeb edukacyjnych (i nie tylko) oraz tworzenie warunków dla harmonijnego rozwoju jednostek zdolnych. Rozważania przedstawione w niniejszej publikacji oscylują wokół kwestii kształcenia osób zdolnych, uwarunkowań edukacyjnych i wyzwań. Stanowią wynik wieloletnich poszukiwań i refleksji autorki na temat sytuacji jednostek zdolnych w środowisku edukacyjnym. Książka adresowana jest do studentek i studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych, jako materiał do wykorzystania w dydaktyce akademickiej, a także do przyszłych oraz praktykujących nauczycielek i nauczycieli – dla poznania i lepszego rozumienia sytuacji jednostek zdolnych w otaczającej rzeczywistości.
E-book „Jednostka zdolna w przestrzeniach edukacyjnych” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 16.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
I. Wprowadzenie w problematykę zdolności 13
1. Pojęcie, rodzaje i teorie zdolności 13
2. Wybrane definicje jednostki zdolnej 33
3. Charakterystyka osób zdolnych 37
4. Psychospołeczny obraz jednostki zdolnej 41
5. Drogi identyfikacji uczennic i uczniów zdolnych 43
II. Warunki kształcenia osób zdolnych 47
1. Sytuacja uczącej się jednostki zdolnej w świetle prawa oświatowego 47
2. Sposoby i formy pracy z osobami zdolnymi 50
3. Nauczycielka, nauczyciel osób zdolnych 64
4. Osiągnięcia szkolne zdolnych uczennic i uczniów 70
5. Społeczne funkcjonowanie osób zdolnych w klasie szkolnej 76
III. Jednostka zdolna w środowisku pozaszkolnym 87
1. Rodzinne uwarunkowania funkcjonowania osób zdolnych 87
2. Pozaszkolna działalność uczennic i uczniów zdolnych 91
3. Udział uczennic i uczniów zdolnych w zajęciach pozalekcyjnych 95
4. Możliwości rozwoju zdolności w środowisku lokalnym 102
IV. Propozycje dla praktyki edukacyjnej 113
1. Szkolny system wspierania jednostek zdolnych 113
2. Obraz jednostki zdolnej w świetle badań własnych 118
3. Zalecenia adresowane do osób z najbliższego otoczenia jednostek zdolnych 121
Zakończenie 129
Bibliografia 132
Spis rysunków 139