pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 175 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375877724
Data: 2025-04-07
29.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu.

Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.

E-book „Jakość życia w perspektywie pedagogicznej” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 29.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Rozdział 1
Jakość życia a terminy pokrewne

Jakość jako kategoria określająca życie

Terminy pokrewne pojęciu „jakość życia”

Szczęście, radość i zadowolenie – przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych

Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia

Rozdział 2

W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia

Geneza terminu

Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych

Pedagogiczna koncepcja jakości życia

Rozdział 3
Wybrane wskaźniki oceny jakości życia

Kształtowanie oceny jakości życia

Wartości a ocena jakości życia

Cele życiowe a ocena jakości życia

Motywy a ocena jakości życia

Rozdział 4
Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących

Rozdział 5
Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia


Analiza i uzasadnienie tematu badań

Cele pracy i problemy badawcze

Hipotezy, zmienne i wskaźniki

Metody badań

Osoby badane i teren badań

Charakterystyka badanej grupy


Rozdział 6
Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących

Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących

Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących

Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących