pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Jak uczyć uczenia się. Środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 276 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375877717
Data: 2025-04-07
9.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli – praktyków.

Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku „społeczeństwu uczącemu się” powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami – wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy.

W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych.

Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy.

E-book „Jak uczyć uczenia się. Środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 9.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie


Rozdział 1. W stronę edukacji zorientowanej na dziecko uczące się


1.1. Kilka uwag o uczeniu się dzieci

1.2. Systemy edukacyjne a podmiotowe działania uczniów – trochę historii


Rozdział 2. Rodzaje działań samokontrolnych i samooceniających – ich edukacyjne konsekwencje

2.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci

2.2. Działania samokontrole i samooceniające jako nieodzowne składniki podmiotowego uczenia się dzieci

2.3. O środkach i metodach kształcenia działań podmiotowych dzieci w wybranych koncepcjach edukacyjnych


Rozdział 3. Od adaptacji do samodzielności – z badań nad kształceniem działań podmiotowych

3.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci – zarys problematyki i sposobów jej badania

3.2. Środki i metody kształcenia działań podmiotowych dzieci

3.3. Przejawy i zakres podmiotowości dzieci w działaniach edukacyjnych

3.4. Samokontrola i samoocena w planowaniu i realizacji zadań edukacyjnych


Rozdział 4. Wiedza o uczeniu się – charakter działań podejmowanych przez nauczyciela i uczniów

4.1. Działania nauczyciela a działania uczniów

4.2. Działania uczniów a działania nauczyciela

4.3. Inne aspekty kształcenia działań podmiotowych


Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel

Spis przykładów

Spis aneksów

Aneksy

Streszczenie

Resumé

Summary