pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli

Autor:

Bill Rogers

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: mobi, epub
Ilość stron: 268 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301190781
Data: 2025-04-02
74.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?
Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia wyniesione z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii.

W książce podejmuje takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel. Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można w efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.

W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
– jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości,
– jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem,
– jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie,
– jak kreować wspierające środowisko szkolne,
– jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach,
– jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów?

E-book „Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 74.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

O autorze VI
Podziękowania VII
Recenzje IX
Wstęp XIII

Rozdział 1. Cechy charakterystyczne stresu nauczyciela 1
Rozdział 2. Fizjologia stresu: co stres z nami robi 21
Rozdział 3. Lekcja w Londynie: stres w klasie 33
Rozdział 4. Przekonania, emocje, stres i nasza codzienność 47
Rozdział 5. Lęk i niepokój 71
Rozdział 6. Gniew: więcej niż frustracja 83
Rozdział 7. Plan zarządzania zachowaniem i pilnowania dyscypliny w klasie 99
Rozdział 8. Uczniowie trudni i sprawiający kłopoty: wyciąganie konsekwencji i oferowanie pomocy 129
Rozdział 9. Trudne klasy: reakcja kolegialna 151
Rozdział 10. Mentoring jako pomoc w rozwoju zawodowych umiejętności zarządzania zachowaniem 183
Rozdział 11. Pomoc koleżeńska: pomoc w stresie i wspieranie się nawzajem 205

Zakończenie 231
Załączniki 233
Bibliografia 243