Jak pomóc sobie i uczniom. Praktyczne wskazówki do zmiany sposobu prowadzenia lekcji
Pernille Ripp

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Dobra Literatura |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 360 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788368249187 |
Data: | 2025-04-07 |
Opis e-booka:
Czy chciałbyś być uczniem w swojej klasie? W tej bestsellerowej książce Pernille Ripp zaprasza zarówno początkujących, jak i doświadczonych nauczycieli do współtworzenia z uczniami pozytywnego, interaktywnego środowiska edukacyjnego.Opierając się na własnych doświadczeniach w nauczaniu i szczerych przemyśleniach, Pernille przedstawia wiele pomysłów na to, jak rozwijać własną intuicję, doceniać błędy i porażki, okazywać sobie życzliwość i budować zaufanie. Tłumaczy, jak dawać uczniom możliwości wyboru oraz odpowiednio dużo czasu na rozwijanie umiejętności i wiedzy, a także jak zrezygnować z kar, upominania i nagród, by pobudzać ich motywację wewnętrzną.
Nowe wydanie jej książki zostało gruntownie uzupełnione i zaktualizowane. Pełne jest dodatkowych strategii i narzędzi związanych z takimi zagadnieniami, jak nauczanie skoncentrowane na uczniach i oddawanie im odpowiedzialności za uczenie się, zarządzanie własnym czasem, stawianie granic i dbanie o siebie. Pokazuje między innymi, jak odejść od kultu ocen i czasochłonnego przygotowywania zajęć oraz zmienić nawyki związane z zadawaniem prac domowych, aby zredukować własne obciążenia i dać uczniom więcej czasu dla nich samych.
W osobistych historiach i praktycznych strategiach Pernille znajdziesz inspirację do oddania edukacji w ręce uczniów i budowania społeczności pełnej pasji do nauki!
E-book „Jak pomóc sobie i uczniom. Praktyczne wskazówki do zmiany sposobu prowadzenia lekcji” - Wydawca: Dobra Literatura. Cena 44.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
O autorce
Podziękowania
Wstęp
Nauczmy się łamać zasady
1. Jakim nauczycielem chciałeś zostać?
Pierwsze kroki w kierunku zmiany
2. Czy chciałbyś być uczniem w swojej klasie?
Tworzenie środowiska współpracy
3. Wzmacnianie granic
Dbanie o siebie i swój czas
4. Nie chodzi o wystrój klasy
Jak stworzyć przestrzeń, w której wszystkie dzieci mogą się rozwijać
5. Środowisko edukacyjne pełne pasji
Jak zbudować społeczność i zaufanie
6. Oddawanie klasy w ręce uczniów
Zaczynamy edukację skoncentrowaną na uczniach i pokonujemy bariery
7. Wyrzućmy kije i marchewki
Tworzenie warunków sprzyjających motywacji wewnętrznej
8. Standardy i wartości
Planowanie tematów i projektowanie lekcji skoncentrowanych na uczniach
9. Mieć jakieś życie poza szkołą
Zmiana nawyków związanych z zadaniami domowymi i kartami pracy
10. Oceny zabijają ciekawość świata
Od stawiania stopni do prawdziwego oceniania
11. To my jesteśmy zmianą
Kilka refleksji na zakończenie