
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 224 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375877687 |
Data: | 2025-04-07 |
24.80
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że czytanie to jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek powinien opanować w czasie swojego życia. Społeczeństwo amerykańskie uważa, że czytanie jest zajęciem zbyt trudnym, aby warto się było nim interesować. Nie inaczej jest w polskim społeczeństwie. Gwałtownie spada liczba osób czytających cokolwiek. Sondaże są wręcz zastraszające.Świadomość tego, jak wielką rolę odgrywa umiejętność czytania we współczesnym świecie, powinna skłaniać wszystkich nauczycieli do zwracania uwagi na kształcenie umiejętności czytania, co ma zapobiec późniejszym trudnościom w jej opanowaniu.
W książce Autor opisuje rodzaje czytania, metody stosowane w początkowej nauce czytania (także te eksperymentalne). Czytelnik znajdzie tu również informacje na temat cech dobrego czytania, troszeczkę historii na temat elementarzy, z których uczyli się nasi przodkowie. Ważną problematykę poruszono w rozdziale na temat dziecięcych trudności w czytaniu.
E-book „Istota czytania” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 24.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Część I
Istota procesu czytania
1. Znaczenie słowa „czytanie”
2. Polskie elementarze do nauki czytania w latach 1550–1994
3. Fizyczna, fizjologiczna i psychologiczna istota nauki czytania
3.1. Analizator wzrokowy
3.2. Analizator słuchowy
3.3. Aparat rezonacyjno-artykulacyjny
3.4. Zjawiska psychofizyczne
4. Gotowość do nauki czytania
5. Determinanty efektywnego czytania
6. Higiena czytania
6.1. Ławka szkolna
6.2. Druk i papier
6.3. Oświetlenie
7. Rola umiejętności czytania
Część II
Metody nauki czytania
1. Metody syntetyczne
1.1. Metoda alfabetyczna
1.2. Metoda fonetyczna
1.2.1. Syntetyczna odmiana metody fonetycznej
1.2.2. Analityczna odmiana metody fonetycznej
1.3. Metoda sylabowa
2. Metody analityczne
2.1. Metoda wyrazowa
2.2. Metoda zdaniowa
2.3. Metoda globalna
3. Metody analityczno-syntetyczne
3.1. Metoda analityczno-syntetyczno-zgłoskowa
3.2. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa
3.2.1. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze wizualnym
3.2.2. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze funkcjonalnym
3.2.3. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze fonetycznym
3.3. Metoda analityczno-syntetyczno-zdaniowa
Część III
Eksperymentalne metody nauki czytania
1. Metoda G. Domana
2. Metoda I. Majchrzak
3. Metoda barwno-dźwiękowa H. Metery
4. Metoda fonetyczno-literowo-barwna B. Rocławskiego
5. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
Istota procesu czytania
1. Znaczenie słowa „czytanie”
2. Polskie elementarze do nauki czytania w latach 1550–1994
3. Fizyczna, fizjologiczna i psychologiczna istota nauki czytania
3.1. Analizator wzrokowy
3.2. Analizator słuchowy
3.3. Aparat rezonacyjno-artykulacyjny
3.4. Zjawiska psychofizyczne
4. Gotowość do nauki czytania
5. Determinanty efektywnego czytania
6. Higiena czytania
6.1. Ławka szkolna
6.2. Druk i papier
6.3. Oświetlenie
7. Rola umiejętności czytania
Część II
Metody nauki czytania
1. Metody syntetyczne
1.1. Metoda alfabetyczna
1.2. Metoda fonetyczna
1.2.1. Syntetyczna odmiana metody fonetycznej
1.2.2. Analityczna odmiana metody fonetycznej
1.3. Metoda sylabowa
2. Metody analityczne
2.1. Metoda wyrazowa
2.2. Metoda zdaniowa
2.3. Metoda globalna
3. Metody analityczno-syntetyczne
3.1. Metoda analityczno-syntetyczno-zgłoskowa
3.2. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa
3.2.1. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze wizualnym
3.2.2. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze funkcjonalnym
3.2.3. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze fonetycznym
3.3. Metoda analityczno-syntetyczno-zdaniowa
Część III
Eksperymentalne metody nauki czytania
1. Metoda G. Domana
2. Metoda I. Majchrzak
3. Metoda barwno-dźwiękowa H. Metery
4. Metoda fonetyczno-literowo-barwna B. Rocławskiego
5. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz