pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Interdyscyplinarność w naukach o zarządzaniu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 250 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788372466693
Data: 2025-02-04
22.50 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Nauki o zarządzaniu dotyczą jednego z najbardziej złożonych obszarów aktywności człowieka, jakim jest zorganizowana działalność gospodarcza. Już samo to stwierdzenie może jednak budzić dyskusje, a nawet kontrowersje, cele organizacji mają bowiem nie tylko charakter gospodarczy, a działalność gospodarcza nie zawsze ma charakter zorganizowany. W obszarze nauk o zarządzaniu przenikają się liczne dyscypliny o dłuższej tradycji naukowej, takie jak nauki prawne, ekonomia, socjologia, ale także nauki techniczne. Bogactwo przedmiotu badań wymaga bogactwa poznawczego i metodycznego. Praca, którą oddajemy w ręce czytelnika, ma ambicje odzwierciedlenia tej interdyscyplinarności w najnowszych badaniach dyscypliny. Celem publikacji jest przedstawienie zróżnicowanego krajobrazu problemów badawczych, stanowisk poznawczych i podejść metodologicznych młodych badaczy polskich. Nie przypisuje sobie zatem dążeń holistycznych ani podsumowujących, lecz sprawozdawcze i kierunkowe.

E-book „Interdyscyplinarność w naukach o zarządzaniu” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 22.50 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WPROWADZENIE 9

CZĘŚĆ I. BUDOWANIE I UTRZYMYWANIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ. KONCEPCJE, NARZĘDZIA I STRATEGIE DZIAŁANIA 11
Lucyna Michałek: BENCHMARKING W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW 13
Milena Rogowska: INNOWACYJNOŚĆ SZANSĄ UZYSKANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO 19
Wojciech Machel: KONCEPCJA CRM A RYWALIZACJA WŚRÓD DILERÓW AUT OSOBOWYCH 24
Dorota Burchart-Korol: LEAN MANUFACTURING METODĄ UZYSKIWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH 34
Piotr Bórawski: CZYNNIKI KONKURENCYJNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO 39
Klaudia Gilner: MERCHANDISING JAKO NARZĘDZIE TWORZENIA I UTRZYMYWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA NA PRZYKŁADZIE APTEKI 47
Zdzisław Sroczyński: NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I KONTROLĘ W PRZEDSIĘBIORSTWACH 53
Marek Matejun: OCENA WYBRANYCH KRYTERIÓW CHARAKTERYZUJĄCYCH JAKOŚĆ WSPÓŁPRACY W RAMACH OUTSOURCINGU RACHUNKOWOŚCI I DORADZTWA PODATKOWEGO 60
Katarzyna Kolud: PATOLOGICZNE EFEKTY OUTSOURCINGU 68
Dariusz Wylon: REKLAMA I PUBLIC RELATIONS JAKO NARZĘDZIA KREOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA 75
Aleksandra Lubańska: STRATEGIE WYBORU DOSTAWCÓW OWOCÓW I WARZYW W SIECIACH HIPERMARKETÓW 83
Artur Borcuch: PREZENTACJA INTERNETOWYCH SYSTEMÓW PŁATNOŚCI Z PERSPEKTYWY MOŻLIWOŚCI ICH WYKORZYSTANIA PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA DĄŻĄCE DO UZYSKANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ W POLSCE 91
Mikołaj Pindelski: METODOLOGIA ANALIZY CONJOINT W KONTEKŚCIE PROBLEMÓW ZARZĄDZANIA 100
Emilia Stola, Krzysztof Zmarzłowski: WPŁYW ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA NA WYNIKI DZIAŁALNOŚCI MIKRO-, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW 108
Teresa Piecuch: WYBRANE METODY PODNOSZENIA KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 116
Jolanta Walas-Trębacz, Małgorzata Tyrańska: ŹRÓDŁA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH 123
Izabella Pidek Sousa: SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU ORAZ PROEKOLOGICZNE DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO DETERMINANTY PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ 132

CZĘŚĆ II. WYBRANE ASPEKTY ZARZĄDZANIA W JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH SFERY BUDŻETOWEJ 139
Konrad Raczkowski: E-ZARZĄDZANIE ADMINISTRACJĄ CELNĄ 141
Piotr Janulek, Michał Żebrowski: WYBRANE PROBLEMY MARKETINGU WEBOWYCH SERWISÓW WSPARCIA INNOWACJI 152
Waldemar Ryszkowski: TECHNOLOGIE INFORMACYJNE STOSOWANE W PROCESACH BIZNESOWYCH PPUP POCZTA POLSKA 161
Marzena Furtak: WPŁYW SYSTEMU INFORMATYCZNEGO NA ZARZĄDZANIE ZAKŁADEM OPIEKI ZDROWOTNEJ 168

CZĘŚĆ III. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO MENEDŻERA 177
Kalina Grzesiuk: ADAPTACYJNOŚĆ JAKO WYZWANIE WSPÓŁCZESNEGO PRZYWÓDCY 179
Marek Dudek: CZYNNIKI ADAPTACYJNOŚCI STRUKTUR WYTWARZANIA 187
Andrzej Kozina: NEGOCJACJE JAKO PROCES 195
Joanna Żukowska: ZARZĄDZANIE „TWORZENIEM” I „UŻYTKOWANIEM” WIEDZY 203
Marcin Komańda: MODEL HIERARCHICZNY ZARZĄDZANIA WIEDZĄ 210
Anna Żelazna-Blicharz: SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC ŚRODOWISKA NATURALNEGO W TEORII I PRAKTYCE 215
Izabela A. Kula: SPOSOBY BUDOWANIA WIZERUNKU FIRMY W SERWISIE WWW 226
Marcin Ratajczak: ZNACZENIE FAKTORINGU JAKO INSTRUMENTU FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI SEKTORA MSP W POLSCE . 232
Magdalena Mądra: KSZTAŁTOWANIE SIĘ RENTOWNOŚCI I OBROTOWOŚCI W ZALEŻNOŚCI OD ZADŁUŻENIA W MSP ROLNICZYCH 240