Inteligentne organizacje - specyfika, rozwój i dobre praktyki przedsiębiorców
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 176 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380303645 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych.Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach.
Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli.
Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? To pytania, na które w literaturze nie znaleziono dotąd odpowiedzi opartych na badaniach organizacji na różnych etapach ich rozwoju.
E-book „Inteligentne organizacje - specyfika, rozwój i dobre praktyki przedsiębiorców” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 26.60 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
Wprowadzenie
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
O istocie inteligencji organizacji
Joanna Żukowska, Paweł Bartoszczuk, Dagmara Kołodziejczyk
Przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw o cechach inteligentnych organizacji
Dariusz Turek
Inteligentna organizacja jako organizacja makiaweliczna
Michał Adamczyk, Tomasz Pilewicz, Michał Trzaskowski
Pomiar inteligentnej organizacji w biznesie
Natalia Giczela, Joanna Karaś, Paweł Kasprowicz, Paweł Strzelczyk
Przykłady inteligentnych organizacji w konkursie Żagle Biznesu SGH 2019
Sławomir Soszyński, Tomasz Pilewicz, Mariusz Strojny
Dylematy rozwoju inteligentnych organizacji w świetle doświadczeń członków Klubu Partnerów SGH
Tomasz Pilewicz
Mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia inteligentnych organizacji
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Aneks