pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji. Rozpoznawanie i kształcenie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 239 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375877670
Data: 2025-04-07
34.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Głównym celem książki jest zaprezentowanie problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci niższych klas szkoły podstawowej oraz sposobów jej stymulacji w procesie kształcenia. Szerokie rozumienie pojęcia zdolności i uzdolnień pozwala dostrzec je w każdym rodzaju aktywności dziecka: podczas myślenia, działania, odczuwania czy wartościowania.

W książce poświęcono wiele uwagi ukazaniu konkretnych przykładów ćwiczeń stymulujących inteligencję i kreatywność. Istotną rolę w tym zakresie odkrywa najbliższe środowisko społeczno-wychowawcze i jego oddziaływanie, a zwłaszcza nauczyciel, jak również świadomi swych zadań rodzice i opiekunowie.

Książka skierowana jest do uczących się nauczycieli i studentów pedagogiki (przede wszystkim wczesnoszkolnej), pracujących nauczycieli klas młodszych, jak również pedagogów wyższych szczebli nauczania, wychowawców organizujących różnorodne zajęcia szkolne, rodziców i wszystkich osób zainteresowanych i poszukujących sposobów kierowania własnym rozwojem.

E-book „Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji. Rozpoznawanie i kształcenie” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 34.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Inteligencja i zdolności twórcze – podstawowe pojęcia
1.1. Poglądy na inteligencję i jej rozumienie – koncepcje, terminologia, modele
1.2. Rodzaje inteligencji
1.3. Zdolności i uzdolnienia – definicje, pojęcia pokrewne
1.4. Problem inteligencji i zdolności dzieci w świetle literatury
1.5. Strukturalne koncepcje inteligencji i zdolności
1.6. Teorie czynników równorzędnych – J. P. Guilford
1.7. Najnowsze koncepcje rozwoju inteligencji i zdolności
1.7.1. Rozwojowa teoria inteligencji J. Piageta
1.7.2. Triadowa koncepcja inteligencji R. Sternberga
1.7.3. Teoria inteligencji złożonej H. Gardnera

Twórczość i jej istota
2.1. Podstawowe cechy twórczości
2.2. Aktywność twórcza jako wartość
2.3. Proces twórczy i jego etapy
2.4. Twórczość jako cecha osobowości i postawa

Psychofizjologiczne i społeczne aspekty rozwoju inteligencji i zdolności
3.1. Dziedziczne zdolności dzieci
3.2. Psychofizyczne postawy inteligencji
3.3. Środowisko a rozwój zdolności dzieci
3.4. Uzdolnienia w świetle teorii psychospołecznych
3.4.1. Teoria potrzeb A. Maslowa
3.4.2. Twórcze wybory rozwoju E. Eriksona

Poznawanie zdolności dzieci w wieku wczesnoszkolnym
4.1. Rozwój zdolności z perspektywy najnowszych teorii
4.2. Rozwijanie myślenia twórczego dzieci
4.3. Inteligencja a kreatywność
4.4. Charakterystyka uczniów zdolnych w edukacji wczesnoszkolnej
4.5. Identyfikacja dzieci zdolnych
4.6. Metody diagnozy zdolności
4.7. Sposoby rozpoznawania uzdolnień uczniów

Kształcenie zdolności dzieci – koncepcje i metody
5.1. Modele rozpoznawania i kształcenia uczniów zdolnych
5.2. Metody i formy pracy z uczniami zdolnymi
5.3. Przyspieszanie nauczania
5.4. Rozszerzanie programu kształcenia
5.5. Kształcenie zróżnicowane w nauczaniu dzieci