E-book:
Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Tom 1: Teoria i praktyka

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 190 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788322631041 |
Data: | 2025-04-07 |
21.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Przedstawiona w dwóch tomach monografia, pt. Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka. T. 1 i Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce, T. 2, stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej innowacyjności w praktyce i teorii pedagogicznej. Publikacja zawiera rozważania dotyczące roli nauczyciela innowatora w kreowaniu procesu dydaktyczno-wychowawczego, opiekuńczego i organizacyjnego funkcjonowania przedszkola i szkoły, a w związku z tym potrzeby kształcenia przyszłych pedagogów do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji. Publikacja zawiera również przykłady innowacji z praktyki pedagogicznej w przedszkolu, klasach 1-11/ szkoły podstawowej, a także kształcenia przyszłych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którzy wrażliwi są na nieustannie zmieniające się otoczenie społeczno-kulturowe, w którym stale i na nowo odnajdują się teoretycy, jak i praktycy zaangażowani w kreowanie procesu edukacji dzieci. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu działań innowacyjnych w pracy z dzieckiem. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji dydaktycznych z dzieckiem dla studentów, nauczycieli czy rodziców.
E-book „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Tom 1: Teoria i praktyka” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 21.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Spis treści
Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka) / 7
Lidia Wollman
Nauczyciel innowator XXI wieku jako organizator środowiska uczenia się / 11
Krystyna Duraj-Nowakowa
Innowacje nauczycieli jako liderów organizacji i zarządzania praktyką pedagogiczną / 25
Maciej Kołodziejski, Małgorzata Przybysz-Zaremba
Polimorficzne wymiary generowania innowacji w edukacji – wątki rozproszone / 38
Beata Oelszlaeger-Kosturek
O potrzebie kształcenia studentów pedagogiki do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji w kontekście nabywania kompetencji komunikacyjnych / 50
Małgorzata Zalewska-Bujak
Obszary deficytów twórczych działań nauczycieli dzisiejszej szkoły / 67
Jolanta Bonar, Anna Buła
Refleksyjna praktyka źródłem kompetencji nauczyciela dla wspierania rozwoju dziecka / 78
Elżbieta Marek
W poszukiwaniu metod wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym (na podstawie analizy wybranych programów kształcenia zintegrowanego) / 88
Jadwiga Oleksy
Studenckie praktyki pedagogiczne jako przestrzeń realizacji działań twórczych / 104
Teresa Giza
Innowacje w teorii i praktyce wczesnoszkolnej na Ukrainie / 116
Gabriela Kapica, Kornelia Solich
W poszukiwaniu skutecznej koncepcji kształcenia nauczycieli języka obcego dzieci / 128
Dominika Duraj
Jak pomóc dziecku stać się przedszkolakiem. Proces adaptacji do środowiska przedszkolnego / 142
Barbara Cygan
Skuteczna diagnoza jako podstawa pomocy pedagogicznej dzieciom w przedszkolu / 156
Anida Szafrańska
Innowacyjna działalność placówek wychowania przedszkolnego na przykładzie Przedszkola Miejskiego nr 10 w Bytomiu / 170
Indeks nazwisk / 183
Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka) / 7
Lidia Wollman
Nauczyciel innowator XXI wieku jako organizator środowiska uczenia się / 11
Krystyna Duraj-Nowakowa
Innowacje nauczycieli jako liderów organizacji i zarządzania praktyką pedagogiczną / 25
Maciej Kołodziejski, Małgorzata Przybysz-Zaremba
Polimorficzne wymiary generowania innowacji w edukacji – wątki rozproszone / 38
Beata Oelszlaeger-Kosturek
O potrzebie kształcenia studentów pedagogiki do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji w kontekście nabywania kompetencji komunikacyjnych / 50
Małgorzata Zalewska-Bujak
Obszary deficytów twórczych działań nauczycieli dzisiejszej szkoły / 67
Jolanta Bonar, Anna Buła
Refleksyjna praktyka źródłem kompetencji nauczyciela dla wspierania rozwoju dziecka / 78
Elżbieta Marek
W poszukiwaniu metod wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym (na podstawie analizy wybranych programów kształcenia zintegrowanego) / 88
Jadwiga Oleksy
Studenckie praktyki pedagogiczne jako przestrzeń realizacji działań twórczych / 104
Teresa Giza
Innowacje w teorii i praktyce wczesnoszkolnej na Ukrainie / 116
Gabriela Kapica, Kornelia Solich
W poszukiwaniu skutecznej koncepcji kształcenia nauczycieli języka obcego dzieci / 128
Dominika Duraj
Jak pomóc dziecku stać się przedszkolakiem. Proces adaptacji do środowiska przedszkolnego / 142
Barbara Cygan
Skuteczna diagnoza jako podstawa pomocy pedagogicznej dzieciom w przedszkolu / 156
Anida Szafrańska
Innowacyjna działalność placówek wychowania przedszkolnego na przykładzie Przedszkola Miejskiego nr 10 w Bytomiu / 170
Indeks nazwisk / 183