Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Politechniki Poznańskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 252 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788377754764 |
Data: | 2024-11-06 |
Opis e-booka:
Tematem pracy jest istotny obecnie obszar innowacyjnej działalności człowieka w sferze produktowej. Wskazano w niej ważniejsze źródła innowacyjności zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i w wymiarze organizacji. Następnie omówiono najistotniejsze uwarunkowania innowacyjności oddziałujące z zewnątrz na organizację oraz uwarunkowania wewnętrzne. Wprowadzono pojęcie kreatora innowacji i zaprezentowano przykłady wybitnych innowatorów. Omówiono również zagadnienie zarządzania procesami tworzenia innowacji, w tym dostrzegany ostatnio coraz częściej szerszy kontekst zarządzania innowacjami w wymiarze cyklu życia produktów. Dokonano przeglądu różnych aspektów wprowadzania innowacji w życie, skupiając się na zagadnieniu przedsiębiorczości oraz na różnych działaniach biznesowych, a także prezentując specyfikę tworzenia przedsięwzięć biznesowych opartych na zaawansowanych technologiach. Przedstawiono na przykładach wpływ innowacji na sukcesy rynkowe organizacji. Zaprezentowano specyfikę innowacyjności w funkcjonowaniu zarówno dużych, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Zasygnalizowano praktyczne aspekty rozwiązywania problemów innowacyjnych z wykorzystaniem intuicji.
E-book „Innowacyjność i innowacje. Podstawy, uwarunkowania i rozwijanie” - Wydawca: Politechniki Poznańskiej. Cena 39.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
1. WPROWADZENIE 7
2. ŹRÓDŁA INNOWACYJNOŚCI I INNOWACJI 11
2.1. Najważniejsze pojęcia 11
2.2. Geneza i źródła innowacyjności 14
2.2.1. Oczekiwania, potrzeby, wymagania 14
2.2.2. Świadome działania innowacyjne 21
2.3. Wiedza 26
2.4. Twórczość, kreatywność 33
2.5. Intuicja 49
3. UWARUNKOWANIA POWSTAWANIA INNOWACJI 53
3.1. Kategorie uwarunkowań 53
3.2. Uwarunkowania zewnętrzne 54
3.3. Uwarunkowania wewnętrzne 73
3.3.1. Uwagi wstępne 73
3.3.2. Klimat w organizacji 79
3.3.2.1. Środowisko kulturowe 79
3.3.2.2. Inne czynniki 91
3.3.3. Specjalizacja produktowa 95
3.3.3.1. Przyczyny aktywności 95
3.3.3.2. Tworzenie innowacji produktowych 100
3.3.3.3. Zarządzanie procesami 103
3.3.4. Kreator innowacji 105
3.3.4.1. Pojęcie kreatora innowacji i przykłady innowatorów 105
3.3.4.2. Kształtowanie innowatorów 112
3.3.5. Stosowane techniki zarządzania innowacjami 117
3.3.6. Wybrane konteksty zarządzania procesami tworzenia innowacji 123
3.3.6.1. TQM 124
3.3.6.2. Zarządzanie cyklem życia (life cycle management) 130
3.3.6.3. Bezpieczeństwo w zarządzaniu informacjami 148
3.4. Zasady innowacyjnego biznesu 154
4. WPROWADZANIE INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ 157
4.1. Etapy. Działania przedsiębiorcze 157
4.2. Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań 163
4.2.1. Podjęcie działalności biznesowej 163
4.2.2. Stworzenie zespołu 167
4.2.3. Wejście firmy na rynek 176
4.2.4. Przedsięwzięcia w segmencie zaawansowanych technologii 184
4.2.5. Uruchomienie działalności 192
5. WPŁYW INNOWACYJNOŚCI NA SUKCESY RYNKOWE 197
5.1. Innowacje produktowe – Rafako SA 197
5.2 Innowacje w usługach – Virgin 211
5.3. Wizjoner – Elon Musk 213
6. SPECYFIKA INNOWACYJNOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWACH 217
6.1. Innowacje w dużych organizacjach 217
6.2. Innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach 219
7. ZAKOŃCZENIE 227
LITERATURA 231
ZAŁĄCZNIK – Wprowadzenie do praktycznego rozwiązywania problemów innowacyjnych z wykorzystaniem intuicji (dr Jacek Kłos) 243
SUMMARY 251