Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 232 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378755319 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Rosnąca i wielopłaszczyznowa rywalizacja na współczesnym rynku usług bankowych powoduje, że banki poszukują nowych, skutecznych i innowacyjnych metod uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej. W tym kontekście umiejętność budowy innowacyjności banku staje się kluczowym czynnikiem warunkującym sukces rynkowy. Niniejsza monografia jest pierwszym w Polsce opracowaniem naukowym poruszającym w sposób kompleksowy problematykę potencjału innowacyjnego banków i zawierającym wyniki badań innowacyjności banków komercyjnych w Polsce. Publikacja zawiera gruntowną analizę czynników mających wpływ na innowacyjność banków. W oparciu o badania empiryczne i studia literaturowe opracowano model innowacyjności banku i sformułowano postulaty w zakresie skutecznego wykorzystania innowacyjności w procesie budowy przewagi konkurencyjnej banku. Książka może być wartościową lekturą dla pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów, a także źródłem zobiektywizowanej wiedzy i cennych inspiracji dla pracowników banków i innych instytucji finansowych.
E-book „Innowacyjność banków komercyjnych w Polsce – ujęcie modelowe” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 32.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział 1
INNOWACYJNOŚĆ BANKÓW – UJĘCIE TEORETYCZNE
1.1. Systematyzacja aparatu pojęciowego związanego z innowacyjnością 17
1.2. Potencjał innowacyjny jako źródło innowacyjności banków 28
1.3. Innowacje jako efekt innowacyjności banków 37
1.4. Innowacja i innowacyjność – podstawowe trendy badawcze 47
1.5. Innowacyjność banku jako przedmiot badań 55
1.6. Metody i narzędzia pomiaru innowacyjności 61
Rozdział 2
CZYNNIKI DETERMINUJĄCE INNOWACYJNOŚĆ WSPÓŁCZESNYCH BANKÓW
2.1. Identyfikacja źródeł innowacyjności banków 67
2.2. Zewnętrzne źródła innowacyjności banków 70
2.2.1. Konkurencja na rynku usług bankowych a innowacyjność banków 70
2.2.2. Wpływ regulacji na innowacyjność banków 77
2.2.3. Nowe technologie jako stymulanta innowacyjności banków 85
2.2.4. Ewolucja potrzeb i oczekiwań klientów a innowacyjność banków 89
2.3. Wewnętrzne źródła innowacyjności banków 97
2.3.1. Zasoby materialne banków jako determinanta innowacyjności 98
2.3.2. Znaczenie zasobów niematerialnych w kreowaniu innowacyjności banków 103
Rozdział 3
KONCEPCJA MODELU INNOWACYJNOŚCI BANKÓW
3.1. Założenia teoretyczne modelu innowacyjności banków 109
3.2. Operacjonalizacja modelu innowacyjności banków 113
3.3. Metodyka empirycznej weryfikacji założeń modelu innowacyjności banków 119
3.3.1. Metodyka badań empirycznych i wykorzystane narzędzia badawcze 120
3.3.2. Charakterystyka próby badawczej 124
3.3.3. Metodyka statystycznej weryfikacji założeń modelu innowacyjności banków 126
Rozdział 4
DETERMINANTY INNOWACYJNOŚCI BANKÓW KOMERCYJNYCH W POLSCE – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH
4.1. Czynniki zewnętrzne i ich znaczenie dla innowacyjności banków komercyjnych 135
4.2. Potencjał innowacyjny jako wewnętrzne źródło innowacyjności banków komercyjnych 145
4.3. Ocena innowacyjności banków 153
Rozdział 5
WALIDACJA ZAŁOŻEŃ MODELU INNOWACYJNOŚCI BANKÓW
5.1. Ocena jakości zmiennych wykorzystanych w modelu innowacyjności banków 162
5.2. Analiza relacji pomiędzy konstruktami modelu innowacyjności banków 170
5.3. Podsumowanie wyników badań empirycznych – dyskusja i ograniczenia 176
ZAKOŃCZENIE 181
BIBLIOGRAFIA 187
SPIS RYSUNKÓW 223
SPIS TABEL 225
ZAŁĄCZNIK 227