pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Innowacyjna gospodarka, innowacyjne organizacje, innowacyjni ludzie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 313 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378754503
Data: 2025-02-03
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Celem niniejszej publikacji jest próba odpowiedzi m.in. na następujące pytania: co warunkuje rozwój innowacyjnej gospodarki i innowacyjnych przedsiębiorstw, jakie są szanse i zagrożenia wynikające z szybkiego generowania, absorpcji i dyfuzji wiedzy oraz innowacji, jak rozwijać i wdrażać innowacyjne usługi, jak zachęcać całe organizacje, a także pojedyncze osoby do twórczych i przedsiębiorczych działań. Monografia została podzielona na trzy części. W pierwszej części zaprezentowano uwarunkowania i konteksty innowacyjności. W drugiej części przedstawiono różnorodne narzędzia innowacyjności w działalności gospodarczej. Trzecia część zawiera rozważania dotyczące poszukiwania innowacyjności na poziomie międzynarodowym i krajowym.

E-book „Innowacyjna gospodarka, innowacyjne organizacje, innowacyjni ludzie” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

Wstęp 7
Część I
Uwarunkowania i wybrane konteksty innowacyjności
1. W poszukiwaniu ram teoretycznych dla zarządzania zmianą strategiczną. Wyzwania dla konwencjonalnej mądrości (Mariusz Bratnicki) 11
2. Ekonomia a kultura: ewolucja wzajemnych relacji (Aleksander Lipski) 26
3. O sposobie dochodzenia do prawdy w logistyce (Jacek Szołtysek) 49
4. Ekonomiczne rozumienie finansów publicznych (Artur Walasik) 58
5. Rozwój Katowickiej Szkoły Ekonomiki Transportu z perspektywy 50-lecia istnienia Wydziału Ekonomii (Grzegorz Dydkowski, Maria Michałowska) 69
Część II
Narzędzia innowacyjności w wybranych obszarach działalności gospodarczej
1. ICT w rozwoju innowacyjnych strategii i modeli biznesu (Celina M. Olszak) 99
2. Od analizy danych do innowacyjnych technologii (Grażyna Trzpiot, Dominik Krężołek) 112
3. Innowacyjność organizacyjna a tworzenie i przechwytywanie wartości (Wojciech Dyduch) 133
4. Technologie smart city jako narzędzie rozwoju inteligentnej gospodarki miasta (Florian Kuźnik, Marcin Baron) 149
5. Innowacje w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w organizacji – próba typologii (Anna Lipka, Agnieszka Giszterowicz) 168
6. Public relations jako funkcja zarządzania innowacyjną komunikacją w organizacji. Przegląd teoretycznych modeli (Anna Adamus-Matuszyńska) 185
7. Innowacyjność firm rodzinnych w Polsce (Teresa Kraśnicka, Grzegorz Głód) 199
Część III
W poszukiwaniu innowacyjności na poziomie międzynarodowym i krajowym
1. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarek USA, Chin i Unii Europejskiej w okresie 2006-2016 – analiza porównawcza (Tadeusz Sporek, Małgorzata Dziembała, Joanna Kos-Łabędowicz) 215
2. Idea kształcenia dualnego – ocena potrzeb i możliwości jej implementacji w szkolnictwie wyższym w Polsce (Izabela Ostoj) 238
3. Syntetyczna ocena poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego krajów Unii Europejskiej (Elżbieta Sojka) 251
4. Zmiany w poziomie i strukturze konsumpcji polskich gospodarstw domowych – podejście retrospektywne (Grzegorz Maciejewski, Robert Wolny) 271
5. Zrównoważony rozwój na przykładzie działalności przedsiębiorstw sportowych w Niemczech (Artur Grabowski) 295
Zakończenie 311