Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 276 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378751854 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
Niniejsza praca jest odpowiedzią na postulowane i prognozowane kierunki badań nad innowacjami dotyczące uporządkowania i uzupełnienia problematyki związanej z innowacjami w handlu detalicznym – szczególnie w zakresie terminologii i klasyfikacji innowacji, wskazania na znaczenie klientów w innowacyjnych działaniach przedsiębiorstw handlowych czy też określenia czynników stymulujących i ograniczających innowacje w handlu detalicznym. Konieczność podjęcia tego tematu wynika również z dotychczasowego stanu wiedzy na temat innowacji w handlu detalicznym. Studia literaturowe dowodzą istnienia luki w warstwie teoretycznej, metodycznej i empirycznej badań nad innowacjami w handlu i ich znaczeniem w kształtowaniu wartości dla klienta. Brak jest kompleksowych publikacji i opracowań, w których łączono by zagadnienia innowacji z wartością dla klienta w handlu detalicznym – dotychczasowe prace mają charakter fragmentaryczny. Innowacje są głównie przedmiotem badań w obszarze przemysłu, finansów i usług, natomiast sporadycznie są podejmowane w zakresie handlu. Podjęta problematyka pracy jest rozbudowana i wielowątkowa – dotyczy innowacji w handlu detalicznym, klienta oraz kreowanej dla niego wartości. Rezultatem tego jest różnorodność postawionych tu celów. Głównym celem pracy jest identyfikacja istoty i znaczenia innowacji w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta oraz określenie uwarunkowań i kierunków rozwoju innowacji w handlu detalicznym. Różnorodne cele szczegółowe, jakie zostały postawione, można rozpatrywać w warstwie teoretycznej, empirycznej oraz aplikacyjnej.
E-book „Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Spis treści:
Rozdział I
Innowacje w handlu detalicznym – identyfikacja 13
1. Teoretyczne ujęcia innowacji 13
2. Istota i miejsce innowacji w handlu detalicznym 20
3. Źródła innowacji w handlu detalicznym 27
4. Przedmiot innowacji w handlu detalicznym i ich rodzaje 43
5. Nowoczesne technologie w innowacjach w handlu detalicznym 55
6. Uwarunkowania rozwoju innowacji w handlu detalicznym 62
Rozdział II
Specyfika wartości dla klienta w handlu detalicznym 78
1. Klient w handlu detalicznym i zmiany w jego zachowaniach 78
2. Wartość dla klienta w ekonomii i marketingu 90
3. Kreowanie wartości dla klienta w handlu detalicznym 99
4. Innowacje i wartość dla klienta w handlu detalicznym – wzajemne zależności 108
Rozdział III
Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta jako przedmiot badań 119
1. Zakresy badań nad innowacjami w handlu detalicznym 119
2. Źródła informacji i metody badań empirycznych innowacji w kreowaniu wartości dla klienta w handlu detalicznym 125
3. Metodyka badań bezpośrednich i charakterystyka prób badawczych 136
Rozdział IV
Innowacje w handlu detalicznym – perspektywa detalisty 156
1. Innowacje w działalności przedsiębiorstw handlowych 156
2. Opinie i postawy detalistów wobec innowacji w handlu detalicznym 172
3. Innowacje a wartość dla klienta w handlu detalicznym – opinie detalistów 178
Rozdział V
Innowacje w handlu detalicznym – perspektywa klienta 188
1. Zachowania klientów wobec innowacji w handlu detalicznym 188
2. Klienci wobec innowacji i zmian w handlu detalicznym 196
3. Innowacje a wartość dla klienta w handlu detalicznym – opinie klientów 204
Rozdział VI
Innowacje w handlu detalicznym w perspektywie 2017 roku 215
1. Plany innowacyjne przedsiębiorstw handlowych 215
2. Innowacje w handlu detalicznym – przewidywania ekspertów 220
3. Innowacje a wartość dla klienta w handlu detalicznym – opinie ekspertów 227
Zakończenie 237
Aneks 247
Bibliografia 249
Spis rysunków 267
Spis tabel 269