E-book:
Informacja - dobro publiczne czy prywatne? Nowe wyzwania
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Opolskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 224 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788373959798 |
Data: | 2025-02-04 |
Cena wydawcy: 22.00 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Książka jest uhonorowaniem dorobku naukowego Profesora Adama Czerwińskiego, a zarazem podziękowaniem za lata współpracy ze strony pracowników oraz władz Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Opolskiego. Książka Informacja – dobro publiczne czy prywatne? Nowe wyzwania jest zarazem kontynuacją dwóch poprzednich monografii z tego cyklu. W poprzednich edycjach podjęto dyskusję dotyczącą charakteru informacji jako dobra. Rozważania potwierdziły, że z jednej strony należy ona do kategorii dó publicznych, a z drugiej strony tzw. produkty informacyjne mają wszelkie cechy dó prywatnych. Tematyka monografii jubileuszowej oscyluje wokół nowych wyzwań umożliwiających selektywne działania wobec informacji publicznej lub prywatnej i obejmuje m.in. zagadnienia: roli informacji w kreowaniu smart city, dostępności różnych źródeł informacji w kontekście ich wykorzystania i kategoryzacji, zagrożeń dla informacji w społeczeństwie informacyjnym, zarządzania informacją, innowacjami i jej jakością, prawnych uwarunkowań dostępu do informacji publicznej i publicznoprawnej. Prezentowane zagadnienia stały się punktem wyjścia niniejszej monografii, która została podzielona na sześć rozdziałów. […]Praca podejmuje problematykę dotyczącą zarówno społeczeństwa informacyjnego, jak i samej informacji. Mam jednak nadzieję, że stanie się ona źródłem inspiracji twórczych oraz doskonałym przyczynkiem do dalszych badań i kolejnych publikacji.
/z wprowadzenia/
Marcin Krzesaj
E-book „Informacja - dobro publiczne czy prywatne? Nowe wyzwania” - Wydawca: Uniwersytetu Opolskiego.