pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

HR Business Partner. Rola - Funkcje - perspektywy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: epub, mobi
Ilość stron: 300 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301200015
Data: 2025-02-07
Cena wydawcy: 99.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Rola HR Business Partnera jest w Polsce mocno niedookreślona. Zarówno studenci jak i praktycy cały czas poszukują wiedzy, która wyjaśniałaby nie tylko teoretyczne aspekty roli i kompetencji na tym stanowisku, ale też pokazywałaby najlepsze praktyki i wskazywała źródła inspiracji.

Autorzy książki to wybitni praktycy, którzy podjęli się wyzwania jakim jest selekcja i synteza wybranych modeli teoretycznych. Kierując się własnym doświadczeniem, stworzyli przystępny opis roli HR Business Partnera.

W pierwszej części publikacji zostały zebrane wiodące koncepcje roli HR Business Partnera i przypisywanych jej kompetencji na przestrzeni ostatnich 20 lat. Czytelnik znajdzie w jednym miejscu modele i główne założenia.

Druga część książki jest fundamentem merytorycznym roli HR Business Partnera. Prowadzi od ogólnej koncepcji organizacji i jej operacjonalizacji, poprzez strategię HR, do elementarnej wiedzy w zakresie cyklu życia pracownika.

W publikacji zawarte są też treści ukazujące wymiary i przyszłość roli HR Business Partnera. Autorzy przez pryzmat konkretnych zagadnień przedstawiają współczesne trendy, ogólne koncepcje, narzędzia i studium przypadku ich wdrożenia.

Książka jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla studentów studiów podyplomowych z zakresu HR Business Partner oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi, jak i praktyków.

E-book „HR Business Partner. Rola - Funkcje - perspektywy” - Wydawca: Naukowe PWN.

Spis treści:

Przedmowa 7
Część I
ROLA
HR Business Partner – rola, funkcje, zadania, kompetencje 11
Część II
FILARY
Strategiczny model organizacji i jego operacjonalizacja 29
Strategia HR 44
Cykl życia pracownika 56
Pozyskanie pracownika 64
Rozwój zawodowy pracownika 89
Praktyki retencyjne i system motywacyjny 102
Zwolnienia i outplacement 116
Część III
PERSPEKTYWY
Systemowe zarządzanie efektywnością i rozwojem pracowników 131
Systemy IT – digitalizacja procesów miękkich 148
Talent organizacyjny – identyfikacja i rozwój 160
People analytics jako narzędzie strategicznego zarządzania 179
Employer branding – współczesna koncepcja kreowania marki pracodawcy 190
Employee experience – badanie i budowa zaangażowania pracowników 215
Zarządzanie komunikacją wewnętrzną w nowoczesnej organizacji 227
Grywalizacja jako narzędzie HR 238
Zarządzanie zmianą 3D 249
Zasady budowania i funkcjonowania zespołów 267
Coaching jako narzędzie HR Business Partnera 289
Ekonomia zaufania 308
Konflikt organizacyjny – źródła, rodzaje, strategie 322
Narzędzia i metody rozwiązywania problemów organizacyjnych 337
Negocjacje wewnątrzorganizacyjne 350
Design Thinking, service design 360
Agile HR 375
Psychometria. Jak mierzyć niemierzalne? 387
Biologia motywacji. Jak mózg i biologia determinują nasze postępowanie wobec współpracowników i partnerów biznesowych? 399
Zarządzanie złożonością biznesu w świecie VUCA – rozwój liderów nowej ery 405
Budowanie wartościowych organizacji, czyli systemowe podejście do turkusu 421
Zarządzanie projektami HR 435
Efektywność osobista HR Business Partnera 446
To the point – skuteczne prezentacje i spotkania biznesowe 452
Wdrożenie funkcji HR Business Partnera w polskiej grupie kapitałowej – studium przypadku 467
Bibliografia 483
O autorach 498