E-book:
Historia i współczesność procesu edukacyjno-wychowawczego
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 170 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380124424 |
Data: | 2025-01-23 |
21.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Publikacja przybliża wybrane zjawiska pedagogiczne w kontekście historycznym i współczesnym. Część pierwsza ukazuje m.in. aspekty wychowawcze pedagogiki renesansowej, wkład ziemiaństwa w upowszechnianie edukacji szkolnej, działalność wychowawczą i oświatową Kościoła Rzymskokatolickiego na Śląsku Cieszyńskim, szkolnictwo wiejskie w czasach komunizmu oraz historyczne kształtowanie się koncepcji wychowania zdrowotnego w Polsce. W części drugiej przybliżone zostały współczesne kategorie wychowawcze m.in. wychowanie do kultury języka, tematyka dotycząca świętowania, edukacja w duchu podmiotowości, kształcenie filozoficzne oraz refleksje o tożsamości i dziedzictwie kulturowym w dobie przemian cywilizacyjnych.Praca adresowana jest do pedagogów, historyków wychowania, filozofów, regionalistów, studentów kierunków pedagogicznych i zainteresowanych problematyką edukacyjno-wychowawczą.
E-book „Historia i współczesność procesu edukacyjno-wychowawczego” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 21.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Spis treści
Wprowadzenie / 7
Historyczne aspekty edukacji i wychowania
Danuta Kocurek
Zasady dobrego wychowania elementem edukacji Renesansu (w świetle pism Erazma z Rotterdamu) / 11
Wiesława Korzeniowska
Udział ziemiaństwa górnośląskiego w upowszechnianiu edukacji szkolnej w XVIII, XIX i początkach XX wieku / 21
Urszula Klajmon-Lech
Działalność edukacyjno-wychowawcza Kościoła rzymskokatolickiego na Śląsku Cieszyńskim w latach 1869—1925 / 35
Piotr Kropka
Szkolnictwo wiejskie Śląska Cieszyńskiego w pierwszych dekadach władzy komunistycznej. Problemy lokalowe, edukacyjne i wychowawcze na przykładzie szkoły w Rudzicy na podstawie kroniki szkolnej
(1945—1974) / 55
Gabriela Piechaczek-Ogierman
Historyczne kształtowanie się koncepcji wychowania zdrowotnego w Polsce / 71
Rzeczywistość edukacyjno-wychowawcza w dobie przemian cywilizacyjnych
Małgorzata Bortliczek
Wychowanie do kultury języka / 87
Aniela Różańska
Świętowanie — zapomniana kategoria pedagogiczna / 105
Małgorzata Zalewska-Bujak
Edukacja w duchu podmiotowości — niektóre obszary deficytów / 115
Krzysztof Śleziński
Kształcenie filozoficzne i jego miejsce w edukacji / 129
Natalia Ruman
Nie zatracić korzeni przeszłości. Refleksje o tożsamości i dziedzictwie kulturowym społeczności ponadgimnazjalnych szkół pszczyńskich / 141
Noty o autorach / 165
Wprowadzenie / 7
Historyczne aspekty edukacji i wychowania
Danuta Kocurek
Zasady dobrego wychowania elementem edukacji Renesansu (w świetle pism Erazma z Rotterdamu) / 11
Wiesława Korzeniowska
Udział ziemiaństwa górnośląskiego w upowszechnianiu edukacji szkolnej w XVIII, XIX i początkach XX wieku / 21
Urszula Klajmon-Lech
Działalność edukacyjno-wychowawcza Kościoła rzymskokatolickiego na Śląsku Cieszyńskim w latach 1869—1925 / 35
Piotr Kropka
Szkolnictwo wiejskie Śląska Cieszyńskiego w pierwszych dekadach władzy komunistycznej. Problemy lokalowe, edukacyjne i wychowawcze na przykładzie szkoły w Rudzicy na podstawie kroniki szkolnej
(1945—1974) / 55
Gabriela Piechaczek-Ogierman
Historyczne kształtowanie się koncepcji wychowania zdrowotnego w Polsce / 71
Rzeczywistość edukacyjno-wychowawcza w dobie przemian cywilizacyjnych
Małgorzata Bortliczek
Wychowanie do kultury języka / 87
Aniela Różańska
Świętowanie — zapomniana kategoria pedagogiczna / 105
Małgorzata Zalewska-Bujak
Edukacja w duchu podmiotowości — niektóre obszary deficytów / 115
Krzysztof Śleziński
Kształcenie filozoficzne i jego miejsce w edukacji / 129
Natalia Ruman
Nie zatracić korzeni przeszłości. Refleksje o tożsamości i dziedzictwie kulturowym społeczności ponadgimnazjalnych szkół pszczyńskich / 141
Noty o autorach / 165